حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

وعده ۴ سال آپدیت اندروید برای شیائومی 13Tو 13T Pro رسما تایید شد

نوشته

7 ماه قبل | یک دیدگاه | آپدیت، شیائومی

به تازگی تاریخ رسمی رونمایی از سری Xiaomi 13T اعلام شده است. چهارم مهرماه ۱۴۰۲ دو گوشی جدید در دسته پرچمدارهای اقتصادی Xiaomi معرفی خواهد شد. برای جذابیت بیشتر ماجرا، امروز وعده ۴ سال آپدیت اندروید برای شیائومی 13Tو 13T Pro رسما تایید شده تا حداقل برای این دو دستگاه، بتوان گفت که در بحث آپدیت با سامسونگ قابل رقابت شده است.

۴ سال آپدیت اندروید برای شیائومی 13Tو 13T Pro

سری Xiaomi 13T در یک رویداد ویژه در برلین آلمان رونمایی خواهند شد.

امروز مدیر ارتباطات شیائومی، Daniel Desjarlais، اساساً کمپین رسمی تبلیغاتی را برای این زوج جدید آغاز کرد و گفت که هر دو چهار به‌روزرسانی اصلی اندروید و همچنین پنج سال وصله‌های امنیتی را دریافت خواهند کرد.

میزان به‌روزرسانی نرم‌افزاری برای محصولات «قاتل پرچم‌دار» این شرکت (سری Xiaomi nT) از خانواده Xiaomi 11T به سه به‌روزرسانی اصلی سیستم‌عامل و چهار سال وصله امنیتی ارتقا پیدا کرده بود. حالا و پس از دو نسل ۱ سال آپدیت بیشتری ارائه خواهد شد تا با رقیب اصلی آن قابل رقابت‌تر شود.

شیائومی با این حرکت با سامسونگ رقابت نزدیک‌تری خواهد داشت، اما نکات مهم دیگری هم وجود دارد که باید به آنها اشاره کرد. شرکت کره‌ای به‌روزرسانی‌های امنیتی ماهانه را برای همه دستگاه‌های رده بالای خود عرضه می‌کند، در حالی که شیائومی هر دو ماه یک بار یک به‌روزرسانی ارائه می کند. به همین جهت دلیلی وجود ندارد که باور کنیم بازه عرضه این به‌روزرسانی برای 13T و 13T Pro تغییر خواهد کرد.

همچنین چون اندروید پیش فرض این سری، اندروید ۱۳ خواهد بود، اولین ارتقاء بزرگ آن‌ها اندروید 14 است، بنابراین این محصولات تا اندروید 17 آپدیت داده می شوند. اگر چند ماه بعد و با اندروید 14 در عرضه می شدند و همان وعده به روز رسانی را ارائه می دادند، به اندروید 18 می رسیدند.

با این حال، دیدن اینکه بیشتر سازندگان دستگاه‌های اندرویدی تعهد پشتیبانی نرم‌افزاری خود را گسترش می‌دهند، بسیار خوب است، حتی اگر فقط برای دستگاه‌های خاصی باشد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید شیائومی به ارتقا وضعیت ارائه آپدیت خود خواهد پرداخت؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
.Yakuza

شوخی خوبی هست.4 سال آپدیت زمانی خوب هست که یاباگ کمتر بشه یا گوشی عملکرد بهتری داشته باشه .فعلا شیامویی خیلی از گوشی هاش با آپدیت مشکلات بیشتری پیدا میکنن .. اندروید 13 بر پایه miui14 هم مصرف بالاتر هم گرمای بیشتر تو بعضی مدل ها داشته حالا باگ های ریز درشت بماند.حتی لگ های ریز تو گوشی پیدا شده یه حالت سکته وقتی تو گوشی می گردی.تا زمانی که دو مدل سیستم گوشی عرضه میشه با دو مدل آپدیت برای گوشی ها این مشکل حل نمیشه.این واقعیت که گوشی های داخل چین الویت هستن برای شیامویی و مدل گلوبال مرحله بعدی ..آپدیت سیستمی خود شیامویی با آپدیت های گوگل وقتی با هم بروز نباشن مشکلات تو آپدیت ها مخصوصا مواقعی که اندروید بالا می‌ره باعث مشکلات میشه.با عرضه زیاد گوشی و بازارهای مختلف و نبود تیم پشتیبانی حرفه ای مثل اپل و سامسونگ این مشکلات حل نمیشه..چون شیامویی سیاست کاریش همینه ..تولید گوشی با پردازنده خوب و فست شارژ برای قشر گیمر و کشورهای جهان سوم ..مثل هند.اوکراین. آمریکای جنوبی و آفریقا ..چون قشر گیمر کاری به آپدیت ندارن فقط پردازنده و باتری که سریع شارژ بشه..البته شیامویی دیگه مثل سابق نمیتونه گوشی ارزون تولید کنه و قیمتها رو بالا برده ..الان بعضی مدل ها حتی گرونتر از قیمت واقعی خودشون هستن ..وارد کننده شیامویی صبر می‌کنه تو اروپا قیمت اولیه گوشی که گرونتر از آسیا هست آفر یا تخفیف بخوره بعد وارد کنه اما با قیمت اولیه و بالا عرضه می‌کنه ..برای همین هم قیمت بالا و هم دیر تر از سامسونگ وارد میشه .

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)