حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نمایشگر آیفون ۱۶ شاید از پنل Micro Lens OLED استفاده کند

نوشته

8 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات

بخش‌های مختلف گجت‌های ما با فناوری‌های به‌روزتر سعی در ارائه کیفیت بیشتر، مصرف انرژی کمتر و عملکرد بهینه‌تر هستند. نمایشگر یکی از پایه‌ای‌ترین این بخش‌هاست. به تازگی در گزارشی می‌شنویم که نمایشگر آیفون ۱۶ شاید از پنل Micro Lens OLED استفاده کند. این فناوری می‌تواند روشنایی یکسان با مصرف انرژی کمتر را ارائه کند. همچنین تولیدکننده می‌تواند انتخاب کند که با مصرف انرژی یکسان، روشنایی بیشتری عرضه شود.

پنل Micro Lens OLED در نمایشگر آیفون ۱۶

برندهای کره‌ای سامسونگ و ال‌جی در بحث تامین پنل‌های نمایشگر محصولات اپل جز اولین و همیشگی‌ترین انتخاب‌ها هستند. این برندها در حال حاضر فناوری جدید میکرولنز اولد را در اختیار دارند. گفته می‌شود که ال‌جی از این فناوری در تلویزیون‌های رده بالا و سامسونگ در سری Galaxy S (مدل مشخص نشده‌است) استفاده می‌کند.

اما این فناوری چیست؟ با استفاده از لنزهایی برای هدایت نور نمایشگر به سمت مورد نیاز (به سمت چشم کاربر) از اتلاف و منحرف شدن آن به سمت‌های دیگر جلوگیری می‌شود. به این صورت شما می‌توانید با همن مصرف انرژی، روشنایی بیشتری داشته باشید. همچنین تولیدکننده می‌تواند روشنایی برابری را با مصرف انرژی کمتر ارائه نماید.

در حال حاضر این فناوری به مرحله تجاری و استفاده عمومی رسیده است. اما شنیده می‌شود که هنوز با استانداردهای مورد نیاز اپل مطابقت ندارد. اگر این برندهای کره‌ای بتوانند تولید بهینه‌تر با مقیاس مورد نیاز اپل را ارائه کنند، احتمال دارد که سری آیفون ۱۶ از چنین فناوری بهره ببرد.

هنوز مشخص نیست که این فناوری در تمام اعضای خانواده iPhone 16 اپل استفاده خواهد شد یا فقط به مدل‌های پرو محدود می‌شود.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید پرچمدارهای ۲۰۲۴ اپل به این فناوری پیشرو نمایشگر مجهز شوند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)