حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوشی Fairphone 5 با وعده 10 سال آپدیت نرم‌افزاری معرفی شد

پس از گذشت نزدیک به دو سال از عرضه گوشی قبلی برند فیرفون، این شرکت مدل جدید خود را با نام Fairphone 5 معرفی کرده است که از هم‌اکنون برای سفارش در دسترس است. لیست تغییرات بین Fairphone 4 و Fairphone 5 گسترده است، ازجمله ارتقاء عملکردهای مختلف و سخت‌افزار دوربین. بااین‌حال، مسلماً بزرگترین پیشرفت، پشتیبانی نرم‌افزاری برجسته این دستگاه است که تا آغاز دهه 2030 ادامه دارد.

گوشی Fairphone 5

Fairphone 5 اولین گوشی هوشمند جدید این شرکت پس از تقریباً دو سال است. به‌طور خلاصه، Fairphone 5 یک گام بزرگ در همه زمینه‌ها نسبت‌به Fairphone 4 به‌شمار می‌رود. بااین‌حال، ارتقاهایی که Fairphone برای تلفن هوشمند جدید خود به ارمغان آورد قیمت آن را نیز نسبت‌به مدل‌های قدیمی‌تر افزایش داده است.

گوشی Fairphone 5

گوشی Fairphone 5

Fairphone 5 در منطقه یورو 699 یورو و در انگلستان 649 پوند قیمت‌گذاری شده است. این شرکت هنوز قیمت ایالات‌متحده را فاش نکرده، بااین‌حال، Fairphone 5 بین 20 تا 30 درصد گران‌تر از مدل قبلی خود است. بخشی از دلیل افزایش قیمت، حذف نسخه 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی توسط Fairphone است. درعوض، Fairphone 5 تنها با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی عرضه می‌شود.

بااین‌حال، Fairphone 5 دارای تراشه Qualcomm QCM6490 است، چیپستی که Fairphone به‌دلیل چرخه طولانی پشتیبانی نرم‌افزاری آن را انتخاب کرده است. طبق گفته‌ی فیرفون، تراشه QCM6490 کوالکام که هم‌رده Snapdragon 778G به‌شمار می‌رود، به Fairphone 5 این امکان را می‌دهد که حداقل پنج به‌روزرسانی اصلی سیستم‌عامل اندروید تا Android 18 و هشت سال آپدیت وصله امنیتی تا سال 2031 را برای Fairphone 5 ارائه کند.

این گوشی از 70 درصد مواد بازیافتی ساخته شده است. حتی می‌توانید از جعبه‌ای که Fairphone در آن قرار می‌گیرد برای ارسال گوشی قدیمی خود به این شرکت استفاده کنید و آن‌ها جعبه را برای شما بازیافت می‌کنند (این تنها یکی از راه‌هایی است که شرکت تضمین می‌کند محصولاتش سازگار با محیط زیست هستند).
Fairphone 5 همچینن یکی از ساده‌ترین گوشی‌های هوشمند برای تعمیر می‌باشد و تنها چیزی که نیاز دارید یک پیچ گوشتی سر فیلیپس است. ده ماژول وجود دارد که می توانید خودتان آن‌ها را تعویض کنید، بنابراین نیازی نیست به تعمیرگاه بروید. ماژول‌ها توسط Fairphone و شرکای آن فروخته می‌شوند.
گوشی Fairphone 5

گوشی Fairphone 5

با نگاهی به مشخصات داخلی، Fairphone 5 دارای نمایشگر 6.46 اینچی OLED با رزولوشن 2700 در 1224 پیکسل و رفرش‌ریت 90 هرتز با حداکثر روشنایی 880 نیت است. علاوه‌بر این، Fairphone دارای سه دوربین 50 مگاپیکسلی است که از سنسور ISOCELL JN1 به‌عنوان دوربین سلفی، سنسور Sony IMX800 به‌عنوان دوربین اصلی و Sony IMX858 به‌عنوان دوربین فوق‌عریض خود استفاده می‌کند.

در جای دیگر، Fairphone 5 دارای یک باتری 4200 میلی‌آمپرساعتی است که از شارژ سیمی 30 واتی، به‌علاوه پشتیبانی از دو سیم‌کارت و کارت microSD پشتیبانی می‌کند. درحال‌حاضر، فیرفون امیدوار است که فروش Fairphone 5 را در رنگ‌های مشکی مات، آبی آسمانی و نسخه شفاف در 14 سپتامبر آغاز کند و تحویل آن بین 15 سپتامبر و 21 سپتامبر برنامه‌ریزی شده است.

اگرچه تعمیر این گوشی آسان است، اما از دوام بیشتری نیز نسبت‌به مدل قبلی خود بهره می‌برد. این دستگاه دارای گواهی IP55 (بالاتر از IP54) است، بنابراین مقاومت بهتری در برابر نفوذ آب دارد. همچنین استقامت آن از ارتفاع 1.8 متری آزمایش شده است.

نظر شما درباره گوشی Fairphone 5 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی