حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

احتمال تاخیر در عرضه تراشه Snapdragon 8cx Gen 4 به دلیل هسته‌های اختصاصی Oryon

نوشته

8 ماه قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، شایعات، کوالکام

کوالکام، مدیاتک و حتی اینتل مشتاق رقابت با پردازنده‌های سری M اپل هستند. کوالکام که مدت طولانی‌تری در این رقابت بوده و جاه طلب تر است، هسته‌های Oryon خود را در سال 2022 به عنوان رقیب تراشه اپل معرفی کرد. با این حال، توسعه هسته‌های اختصاصی دشوارتر از آن چیزی است که به نظر می رسد. اگرچه کوالکام در بازار موبایل تسلط خوبی دارد اما شایعه شده که در توسعه هسته های Oryon خود با مشکلاتی روبرو است و این می‌تواند باعث تاخیر در عرضه اسنپدراگون 8cx Gen 4 شود.

احتمال تاخیر در عرضه تراشه Snapdragon 8cx Gen 4

گفته می‌شود اسنپدراگون 8cx نسل 4 کوالکام در سه پیکربندی موجود خواهد بود. تواناترین پیکربندی دارای یک CPU مجهز به 12 هسته‌ای شامل هشت هسته قوی و چهار هسته کم مصرف خواهد بود.

به تازگی یک منبع قابل اعتماد می‌گوید کوالکام در توسعه هسته‌های داخلی این تراشه مشکلاتی دارد. این گزارش هیچ جزئیاتی در مورد مشکلات ارائه نمی دهد.

این موضوع خیلی تعجب آور نیست، زیرا سایر شرکت‌ها نیز برای توسعه هسته‌های اختصاصی تلاش کرده‌اند اما آنچنان موفق ظاهر نشدند. سامسونگ سعی کرد با هسته های Mongoose خود با دیگران رقابت کند، اما در نهایت تسلیم شد و به استفاده از طرح‌های ARM بازگشت. گوگل همچنین تراشه سفارشی خود را یک سال به تعویق انداخته است و سایر شرکت‌ها مانند شیائومی و اوپو توسعه را به کلی کنار گذاشته‌اند.

نمونه مهندسی اولیه این تراشه از مشکلات عملکردی در Geekbench 5 رنج می‌برد و از آن زمان تاکنون هیچ نتیجه‌ای برای ارائه وجود نداشته است. این نشان می دهد که کوالکام نتوانسته مشکلات را برطرف کند.

تراشه Snapdragon 8cx Gen 4 در ابتدا قرار بود سال 2023 عرضه شود، اما اکنون ممکن است تا سال 2024 به تعویق بیفتد. این به آن دلیل است که کوالکام ممکن است بخواهد تا زمانی که اپل تراشه M3 خود را عرضه کند صبر نماید. اگر کوالکام به جدول زمانی خود پایبند باشد، به طور قابل توجهی از تراشه های M1 و M2 اپل عقب خواهد بود.

امیدواریم کوالکام بتواند مشکلات اسنپدراگون 8cx نسل 4 را قبل از عرضه برطرف کند. در غیر این صورت، می تواند برای فضای لپتاپ‌های مجهز به تراشه‌های ARM ناامید کننده باشد.

نظر شما چیست؟ منتظر این تراشه کوالکام برای رایانه‌های شخصی هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)