حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بنچمارک Snapdragon 8 Gen 3 For Galaxy فاش شد: گلکسی اس 24 بار دیگر از تراشه سفارشی بهره می‌برد

نوشته

8 ماه قبل | بدون دیدگاه | بنچمارک، پردازشگرها، سامسونگ، کوالکام

صبح امروز امتیاز بنچمارک Geekbench تراشه Snapdragon 8 Gen 3 برای یک گوشی جدید Nubia منتشر شد. حال درفاصله‌ی چند ساعت از آن، به‌تازگی بنچمارک گیک‌بنچ دیگری فاش شده است که از یک گوشی سامسونگ گرفته شده و همین تراشه را با فرکانس و قدرت پردازشی کمی بالاتر نشان می‌دهد. این موارد تا حدودی تأیید می‌کند که بنچمارک جدید منتسب‌به Snapdragon 8 Gen 3 For Galaxy بوده و سری آینده گلکسی اس 24 سامسونگ بار دیگر از نسخه ویژه تراشه سفارشی کوالکام در برخی مناطق استفاده خواهد کرد.

بنچمارک Snapdragon 8 Gen 3 For Galaxy

گلکسی اس 24 پلاس ماه گذشته در Geekbench ظاهر شد. این ورودی بنچمارک تأیید کرد که پرچمدار آینده سامسونگ از چیپست جدید کوالکام قدرت می‌گیرد. بااین‌حال، در آن زمان، ما هیچ نقطه‌ای برای مقایسه با سایر گوشی‌های هوشمند آینده که از تراشه نسل بعدی کوالکام نیز استفاده می‌کنند، نداشتیم. درحال‌حاضر اما، با انتشار بنچمارک گوشی نوبیا می‌توان مقایسه‌ای میان دو نسخه متفاوت از چیپست پرچمدار آینده کوالکام داشت.

یک ورودی جدیدتر Geekbench برای “NX769J” که گمان می‌رود RedMagic 9 آینده باشد، نشان داد که گوشی هوشمند نوبیا همان مادربرد “pineapple” و را مانند +Galaxy S24 دارد. به عبارت دیگر، هر دو گوشی از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 آینده قدرت خواهند گرفت.

بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد که سامسونگ گلکسی اس 24 را به یک نسخه تقویت‌شده از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 مجهز خواهد کرد. بنابراین این تراشه احتمالاً بار دیگر پسوند for Galaxy را با خود به‌همراه خواهد داشت.

بنچمارک Snapdragon 8 Gen 3 For Galaxy

بنچمارک Snapdragon 8 Gen 3 For Galaxy

تراشه عادی اسنپدراگون 8 نسل 3 دارای فرکانس پایه 2.26 گیگاهرتز، دو هسته با فرکانس 2.27 گیگاهرتز، 5 هسته با فرکانس 2.96 گیگاهرتز و یک هسته با فرکانس 3.19 گیگاهرتز است.

به‌نظر می‌رسد که این‌ها مشخصات نسخه استاندارد تراشه مذکور باشد. گلکسی اس 24 پلاس اما، پیکربندی متفاوتی دارد. تراشه گلکسی اس 24 به جای چینش هسته‌های 2+5+1، دارای چهار کلاستر CPU در آرایش 2+2+3+1 است.

اسنپدراگون 8 نسل 3 for Galaxy دارای همان فرکانس پایه 2.26 گیگاهرتز و فرکانس 2.27 گیگاهرتز در دو هسته CPU اول خود است. بااین‌حال، کلاستر سه هسته‌ای به جای 2.96 گیگاهرتز روی 3.15 گیگاهرتز کار می‌کند و تک هسته با کارایی بالا نیز در 3.30 گیگاهرتز است که نسبت‌به 3.19 گیگاهرتز افزایش یافته است.

همه این‌ها نشان می‌دهد که سامسونگ و کوالکام به همکاری‌هایی که در اوایل سال جاری و زمانی که گلکسی S23 با یک تراشه نه‌چندان انحصاری Snapdragon 8 Gen 2 for Galaxy معرفی شد، ادامه خواهند داد. بنابراین انتظار می‌رود سری آتی گلکسی اس 24 نیز همچنان از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 for Galaxy بهره ببرد که عملکرد بهتری نسبت‌به نسخه استاندارد خواهد داشت.

با این وجود، این احتمال نیز وجود دارد که کوالکام درنهایت یک نسخه به‌همان اندازه قدرتمند از تراشه for Galaxy را در پایان سال 2024 برای سایر تولیدکنندگان ارائه کند. ما می‌توانیم این فرض را داشته باشیم زیرا درحال‌‌حاضر برخی گوشی‌های هوشمند مانند RedMagic 8S Pro جدید دارای نسخه‌ای از اسنپدراگون 8 نسل 2 هستند که مشخصات مشابه تراشه گلکسی اس 23 را دارد، بنابراین انحصار اولیه سامسونگ را نفی می‌کند.

دیدگاه شما پیرامون بنچمارک Snapdragon 8 Gen 3 For Galaxy چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی