حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل بالاتر از سامسونگ، درحال تبدیل شدن به پرفروش ترین برند گوشی هوشمند در سال 2023 است

نوشته

8 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل، تحلیل بازار، سامسونگ

درحال‌حاضر، دو برند بر بازار جهانی گوشی‌های هوشمند تسلط دارند: سامسونگ و اپل. درحالی‌که ما برندهایی مانند گروه BBK را داریم که رقابت سختی را ارائه می‌دهند، اما وجود تعداد زیادی از برندها و زیربرندهای تجاری پراکنده، دیده شدن جمعی آن‌ها را کاهش می‌دهد. به‌هرحال، سامسونگ تاکنون قهرمان جهانی فروش سالانه گوشی‌های هوشمند بوده است و بسیاری از گوشی‌های این شرکت در سراسر جهان عرضه می‌شود. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد اپل اکنون در مسیر ربودن جایگاه برتر از سامسونگ قرار داشته و درحال تبدیل شدن به پرفروش ترین برند گوشی هوشمند در سال 2023 است، به‌خصوص اگر سری آیفون 15 آن‌طور که همه انتظار دارند، عمل کند.

اپل، پرفروش ترین برند گوشی هوشمند در سال 2023

بر اساس تحقیقات صورت‌گرفته توسط مؤسسه آماری Counterpoint Research با استناد به آمار و ارقام، اپل برای اولین بار در تاریخ در مسیر تبدیل شدن به برند شماره 1 گوشی‌های هوشمند در یک سال کامل قرار دارد و سامسونگ را از تخت سلطنت کنار می‌زند. این درحالی است که فروش جهانی گوشی‌های هوشمند با کاهش 6 درصدی به 1.15 میلیارد دستگاه رسیده است که گفته می‌شود کمترین میزان در یک دهه گذشته است.

در آمریکای شمالی، شرایط در نیمه اول سال 2023 نسبتاً ناامیدکننده بوده است و شاهد کاهش سالانه دو رقمی در میزان فروش گوشی هوشمند بوده‌ایم. این گزارش بیان می‌کند که مصرف‌کنندگان همچنان در ارتقای تلفن‌های خود مردد هستند که منجر به ارتقاء کم‌سابقه در سراسر اپراتورها می‌شود.

اپل، پرفروش ترین برند گوشی هوشمند در سال 2023

اپل، پرفروش ترین برند گوشی هوشمند در سال 2023

بااین‌حال، شرایط خوب اپل آنجاست که در آستانه معرفی سری جدید آیفون 15 این شرکت هستیم. عملکرد اپل در هر سال به‌شدت به عرضه آیفون در نیمه دوم سال بستگی دارد، درحالی‌که اکثر برندهای اندرویدی دیگر گوشی‌های پرچمدار خود را در ابتدای سال عرضه می‌کنند.

گفته می‌شود که آیفون 15 فرصتی برای اپراتورها به‌منظور جذب مشتریان با ارزش است. این گزارش همچنین به این نکته اشاره می‌کند که کاربرانی که آیفون 12 را خریداری کرده‌اند، اکنون به‌دنبال ارتقاء گوشی‌های خود هستند و اپل می‌تواند با تبلیغات تهاجمی بر روی این دسته از کاربران خود مانور دهد.

درنهایت، اپل در یک‌قدمی کسب جایگاه برتر در میزان فروش گوشی هوشمند در یک سال کامل قرار دارد و تا زمانی که این شرکت با هیچ مشکلی در تولید مواجه نشود، در این رده باقی می‌ماند تا در سال 2023 به‌عنوان برند شماره 1 گوشی‌های هوشمند جهانی ظاهر شود.

دیدگاه شما پیرامون جایگاه اپل به‌عنوان پرفروش‌ترین برند گوشی هوشمند در سال 2023 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی