حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیفون 16 پرو با دوربین فوق عریض 48 مگاپیکسلی و Wi-Fi 7 معرفی خواهد شد

نوشته

8 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات

به‌گفته‌ی جف پو، تحلیلگر فناوری در شرکت سرمایه‌گذاری Haitong International Securities، مدل‌های آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس سال آینده اپل با پشتیبانی از Wi-Fi 7 و دوربین فوق عریض 48 مگاپیکسلی معرفی خواهند شد. Pu این اطلاعات را در یادداشتی تحقیقاتی در مورد روند فناوری در صنعت که به‌تازگی منتشر شده است، فاش کرد.

دوربین فوق عریض 48 مگاپیکسلی و Wi-Fi 7 آیفون 16 پرو

دستگاه‌های Wi-Fi 7 می‌توانند داده‌ها را روی باندهای 2.4 گیگاهرتز، 5 گیگاهرتز و 6 گیگاهرتز به‌طور همزمان ارسال و دریافت کنند که درنتیجه سرعت وای‌فای سریع‌تر، تأخیر کمتر و اتصال مطمئن‌تر را به‌همراه خواهد داشت. انتظار می‌رود با فناوری‌هایی مانند 4K QAM، تکنولوژی Wi-Fi 7 حداکثر سرعت انتقال داده بیش از 40 گیگابیت‌برثانیه را ارائه دهد که 4 برابر نسبت‌به Wi-Fi 6E افزایش می‌یابد.

اپل همچنان درحال تجهیز دستگاه‌های فعلی خود به فناوری Wi-Fi 6E است. مزیت کلیدی Wi-Fi 6E پشتیبانی از 6GHz برای افزایش پهنای باند است، درحالی‌که Wi-Fi 6 معمولی به باندهای 2.4GHz و 5GHz محدود می‌شود. اپل تاکنون Wi-Fi 6E را به آیپد پرو، مک‌بوک پرو 14 و 16 اینچی، مک استودیو، مک پرو و مک مینی اضافه کرده است و انتظار می‌رود آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس امسال نیز از آن پشتیبانی کنند.

ارتقاء به دوربین 48 مگاپیکسلی فوق‌عریض در آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس نیز به این گوشی‌ها اجازه می‌دهد تا نور بیشتری را جذب کرده و درنتیجه هنگام عکاسی در حالت 0.5×، به‌خصوص در محیط‌های کم نور، عکس‌های بهتری را ثبت کنند.

دوربین فوق عریض 48 مگاپیکسلی و Wi-Fi 7 آیفون 16 پرو

دوربین فوق عریض 48 مگاپیکسلی و Wi-Fi 7 آیفون 16 پرو

مدل‌های iPhone 14 Pro درحال‌حاضر دارای یک دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی هستند که از “pixel binning” برای ادغام داده‌های چهار پیکسل روی سنسور تصویر دوربین در یک حالت “superpixel” برای بهبود تصویربرداری در نور کم استفاده می‌کند. با مدل‌های آیفون 16 پرو، انتظار می‌رود این فناوری به لنز Ultra Wide که درحال‌حاضر شامل یک سنسور 12 مگاپیکسلی است، گسترش یابد.

این ویژگی همچنین به این معنی است که مدل‌های آیفون 16 پرو باید بتوانند عکس‌های 48 مگاپیکسلی ProRAW را در حالت Ultra Wide ثبت کنند. این عکس‌ها برای انعطاف‌پذیری بیشتر در ویرایش، جزئیات بیشتری را در فایل تصویر حفظ کرده و می‌توانند در اندازه‌های بزرگ چاپ شوند.

انتظار می‌رود اپل در شهریورماه سال آینده از سری آیفون 16 خود رونمایی کند، بنابراین هنوز بیش از یک سال تا عرضه این دستگاه‌ها فاصله دارد. با شایعات اولیه همیشه باید با شک و تردید بیشتری برخورد کرد، زیرا برنامه‌های اپل ممکن است در طول زمان تغییر کند.

نظر شما درباره احتمال استفاده از دوربین فوق‌عریض 48 مگاپیکسلی و Wi-Fi 7 در سری آیفون 16 پرو اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی