حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل نیازی به تغییر قوانین اپ استور ندارد؛ حداقل تا اتمام اختلاف حقوقی با اپیک

نوشته

8 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل

حدود سه ماه پیش بود که گزارش دادیم دادگاه تجدیدنظر دعوی حقوقی اپل و اپیک بر سر سیستم پرداخت اپ استور، رأی نهایی خود را به‌نفع اپل صادر کرده است. در همان زمان اما، اعلام کردیم که هنوز مشخص نیست آیا اپل مجبور به تغییر سیاست خود درقبال اپ استور می‌شود یا خیر. حال، دادگاه عالی ایالات‌متحده به‌تازگی رأی دیگری را صادر کرده است که طی آن اپل نیازی به تغییر قوانین “ضد انحصار” اپ استور خود ندارد، حداقل تا زمانی که اختلاف حقوقی این شرکت با Epic Games ادامه‌دار باشد. طبق این قانون، اپل می‌تواند تا زمانی که دادگاه عالی درخواست تجدیدنظر آن را بررسی می‌کند، قوانین اپ استور را حفظ کند.

عدم نیاز به تغییر قوانین اپ استور اپل

قوانین ضد انحصار اپل، توسعه‌دهندگان را از هدایت مشتریان به خرید کالاهای دیجیتال خارج از اپ استور بازمی‌دارد. در پرونده اپیک علیه اپل که در سال 2020 شروع شد، قاضی حکم داد که اپل باید قوانین اپ استور خود را تغییر دهد تا به توسعه‌دهندگان اجازه دهد تا مشتریان را به مکانیزم‌های خرید خارج از اپ استور هدایت کنند که راه را برای روش‌های پرداخت جایگزین هموار می‌کند.

از سال 2021، اپل توانسته است اجرای تغییرات را در انتظار درخواست‌های مختلف به‌تعویق بیندازد. در آوریل 2023، دادگاه استیناف ناحیه نهم با دادگاه اصلی طرف شد و دستور تغییر قوانین App Store را حفظ کرد. سپس اپل تصمیم گرفت که از دادگاه عالی درخواست کند تا به این پرونده رسیدگی کند.

دادگاه استیناف به اپل 90 روز فرصت داد تا پرونده خود را به دادگاه عالی ارائه دهد و در آن زمان اعلام کرد که اپل نیازی به تغییر قوانین تا زمانی که دادگاه عالی در مورد رسیدگی به این پرونده تصمیم نگیرد، ندارد.

عدم نیاز به تغییر قوانین اپ استور اپل

عدم نیاز به تغییر قوانین اپ استور اپل

اپل هنوز پرونده خود را به دادگاه عالی ارسال نکرده است، اما Epic Games درخواست تجدیدنظر اضطراری با Elena Kagan، قاضی دادگاه عالی ایالات‌متحده، کرده است تا از اپل بخواهد که فوراً قوانین ضد انحصار خود را اعمال کند. کاگان اما علیه Epic حکم صادر کرد و این یک ضربه بزرگ دیگر به این شرکت بود.

درنتیجه، اپل می‌تواند به‌طور موقت از تغییر قوانین App Store‌‌ خودداری کند. اپل هنوز باید درخواست تجدیدنظر خود را در دادگاه عالی ارائه کند و دادگاه عالی می‌تواند تصمیم بگیرد که به این پرونده رسیدگی نکند. اگر این اتفاق بیفتد، تغییر قانون باید فوراً اجرا شود، زیرا تصمیم دادگاه تجدیدنظر پابرجاست.

اپل استدلال کرده است که تغییر قوانین اپ استور “توازن دقیق بین توسعه‌دهندگان و مشتریان ارائه‌شده توسط اپ استور را برهم‌می‌زند” و صدمات جبران‌ناپذیری به اپل و مصرف‌کنندگان وارد می‌کند.

نظر شما درباره عدم نیاز به تغییر قوانین App Store‌‌ اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی