حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل درحال تست مک مینی M3 بوده و احتمالاً در پاییز آن را معرفی خواهد کرد

نوشته

9 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات

در گزارش‌های توسعه‌دهندگان شخص ثالث و گزارش مارک گورمن از بلومبرگ آمده است که اپل به‌طور فعال درحال آزمایش مک مینی با تراشه M3 بوده و این مدل در آینده نزدیک معرفی خواهد شد.

مک مینی M3 اپل

گورمن در آخرین نسخه از خبرنامه Power On خود ادعا می‌کند که اپل درحال آزمایش یک مک با شناسه مدل “Mac 15،12” است که شامل هشت هسته CPU (شامل چهار هسته کارآمدی و چهار هسته عملکردی)، 10 هسته پردازنده گرافیکی و 24 گیگابایت رم است.

گفته می‌شود که این دستگاه از macOS Sonoma 14.1 استفاده می‌کند، اولین به‌روزرسانی سیستم‌عامل آینده اپل و با توجه به مشخصات مشابه M2 Mac mini پایه (رم 8 گیگابایتی به‌عنوان استاندارد)، گورمن معتقد است که این سیستم‌عامل نسل بعدی مک مینی را نشان می‌دهد.

در آخرین خبرنامه خود، گورمن تکرار کرد که انتظار دارد اولین مک‌های مجهز به M3 در اوایل اکتبر عرضه شود. بااین‌حال، بر اساس گزارش‌های قبلی، او انتظار ندارد که مک مینی یکی از اولین مدل‌های مجهز به تراشه M3 باشد و مک‌های مذکور احتمالاً مک بوک پرو 13 اینچی، مک بوک ایر 13 اینچی و آیمک 24 اینچی خواهند بود.

مک مینی M3

مک مینی M3

گورمن ماه گذشته بیان داشت که انتظار ندارد یک مک مینی جدید تا اواخر سال 2024 ظاهر شود. اگر گزارش‌های توسعه‌دهندگان نشان می‌دهند که اپل درحال آزمایش M3 Mac mini است، به این معنی می‌باشد که ما می‌توانیم آن را زودتر از آنچه پیش از این انتظار می‌رفت، ببینیم. بااین‌حال، آخرین مدل‌های مک مینی کمتر از یک سال از عمرشان می‌گذرد و در اوایل سال جاری میلادی معرفی شده‌اند.

انتظار می‌رود تراشه M3 با استفاده از فرآیند 3 نانومتری TSMC برای بهبود عملکرد و بهره‌وری انرژی قابل‌توجه در مقایسه با تراشه M2 مبتنی‌بر 5 نانومتر در دستگاه‌های موجود ساخته شود.

نظر شما درباره مک مینی با تراشه سفارشی M3 اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی