سامسونگ مزیت اصلی را در بازار گوشیهای هوشمند تاشو دارد و این شرکت میخواهد آن را به حداکثر برساند. پس از رونمایی از گلکسی زد فولد 5 و گلکسی زد فلیپ 5 سامسونگ در اواخر هفته گذشته، این شرکت اعلام کرد که انتظار دارد این دستگاهها تا 50 درصد بیشتر از نسل پیشین خود فروش داشته باشند.
غول فناوری کرهای برای ارائه این نتیجه قابلتوجه بر روی افزایش محبوبیت گوشیهای تاشو خود حساب میکند. بهخصوص مطمئن است که گلکسی زد فلیپ 5 میتواند تقاضای بیشتری را دریافت کند که به رسیدن به این هدف کمک شایانی میکند.
TM Roh، رئیس بخش موبایل سامسونگ، طی یک کنفرانس مطبوعاتی در سئول فاش کرد که فروش گوشیهای هوشمند تاشو این شرکت در سال گذشته نزدیک به 10 میلیون دستگاه بوده است که 60 درصد از این فروش توسط گلکسی زد فلیپ 4 و گلکسی زد فولد 4 انجام شده و بقیه نیز مربوط به نسلهای گذشته بوده است.
بر اساس برآوردهای شرکتهای تحلیل بازار IDC و TrendForce، انتظار میرود حجم کل بازار گوشیهای هوشمند تاشو امسال از 20 میلیون دستگاه عبور کند. بر اساس این پیشبینیها، سامسونگ هدف فروش گلکسی زد فلیپ 5 و گلکسی زد فولد 5 را 15 میلیون دستگاه تعیین کرده است. اگر این ارقام دقیق باشند، سامسونگ سهم بازار خیرهکننده 75 درصدی را در رده تاشوها خواهد داشت.
Roh انتظار دارد که گلکسی زد فلیپ 5 سهم بیشتری از فروش امسال را به خود اختصاص دهد، بهویژه در کشور محل استقرار سامسونگ یعنی کره جنوبی. او همچنین خاطرنشان کرد که تمرکز اصلی سامسونگ بر این است که محبوبیت گوشیهای تاشو خود را بیش از پیش افزایش دهد. بنابراین، این شرکت بیشتر بر روی جذب افراد به این فاکتور تمرکز خواهد کرد. درنهایت، این شرکت باید بتواند یک پایگاه مشتری بهاندازه کافی بزرگ ایجاد کند تا از این فروش سختافزاری، حاشیههای بالاتری استخراج کند.
جدیدترین گوشیهای تاشو این شرکت، گلکسی زد فلیپ 5 و گلکسی زد فولد 5، درحالحاضر برای پیشسفارش از Samsung.com در دسترس هستند و از تاریخ 11 آگوست بهفروش میرسند.
نظر شما درباره انتظار فروش بالای سامسونگ از گوشیهای تاشوی جدید خود چیست؟