حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

رشد ۵۸ درصدی هواوی در بازار موبایل چین – چارک دوم سال ۲۰۲۳

نوشته

9 ماه قبل | یک دیدگاه | عملکرد تجاری شرکت ها، هواوی

گزارش عملکرد بازار موبایل چین در چارک دوم سال ۲۰۲۳ منتشر شده است. با وجود افت قابل توجه فروش در این بازار و رسیدن به اعداد سال ۲۰۱۴ اما افت و خیزهای جالبی توسط برندهای مختلف ثبت شده است. در این گزارش رشد ۵۸ درصدی هواوی ثبت شده که می‌تواند قابل توجه باشد، هر چند که چین بازار خانگی Huawei باشد.

رشد هواوی در بازار موبایل چین

به گزارش سرویس پایش بازار کانترپوینت، فروش گوشی‌های هوشمند چین در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳ حدود ۴ درصد کاهش یافت و به پایین‌ترین رقم فروش از سال ۲۰۱۴ رسید. بادهای مخالف کلان (چه داخلی و چه خارجی) بر احساسات مصرف‌کنندگان چینی تأثیر گذاشته است.

در ۲ ماه ابتدایی چارک دوم سال ۲۰۲۳ فروش گوشی های هوشمند ضعیف باقی ماند، در حالی که در ماه سوم افزایش یافت و منجر به رشد ۲۵ درصدی ماهانه شد. البته ماه سوم در مقیاس سالانه، نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

گزارش وضعیت بازار موبایل چین در چارک دوم سال ۲۰۲۳

گزارش وضعیت بازار موبایل چین در چارک دوم سال ۲۰۲۳

در میان برندهای مطرح در بازار چین، اپل، هواوی و realme موفق به ثبت رشد مثبت سالانه شدند. اپل عملکرد فروش عالی خود را با 7 درصد رشد سالیانه حفظ کرد زیرا موقعیتش در بخش پریمیوم بدون چالش باقی ماند.

ثابت شده است که بخش ممتاز در طول مشکلات اقتصادی انعطاف پذیرتر است. حتی در سبد فروش خود اپل، سهم فروش مدل‌های پیشرفته‌تر پرو از حدود یک سوم در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۲ به حدود نصف در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۳ افزایش یافت.

فروش برندهایی دیگر به جز اپل، نسبت به سال قبل حدود 5.5 درصد کاهش یافته است، به طوری که همه برندهای اصلی اندروید به جز Huawei و realme شاهد کاهش سالانه بوده اند. همانطور که احتمالا می‌دانید بازار چین بسیار با سامسونگ نامهربان بوده و اصلا جز برندهای دارای سهم اصلی نیست.

از نظر سهم بازار، ویوو جایگاه رهبری خود را با 17.7 درصد سهم به دلیل عملکرد قوی سری Y35، سری Y8 و سری جدید S17 تثبیت کرد.

اوپو (به همراه آمار وان پلاس) و اپل در سه ماهه دوم با هم برابر بودند و هر کدام 17.2 درصد سهم را به خود اختصاص دادند.

وان پلاس موفق شد شتاب رشد قوی خود را از سه ماهه اول 2023 حفظ کند و به رشد سالانه 254 درصدی در سه ماهه دوم برسد. دلیل این رشد را می‌تواند پشتیبانی کانال‌های توزیع آفلاین OPPO دانست. از سوی دیگر، OnePlus نقش مهمی در جبران حضور محدود OPPO در بازار آنلاین داشت.

گوشی تاشو Mate X3 هواوی

گوشی تاشو Mate X3 هواوی

فروش گوشی های هوشمند هواوی در سه ماهه دوم سال 2023 نسبت به سال قبل 58 درصد رشد کرد، چرا که این برند موفق شد عرضه محصولات عادی خود را در سال جاری از سر بگیرد. هواوی با استفاده از تصویر برند تثبیت شده و کانال توزیع آفلاین قوی خود، به ویژه در شهرهای سطح بالا، پس از رفع کمبود محصولات خود شاهد افزایش فروش بود.

آنر و شیائومی در سه ماهه دوم سال 2023 به دلیل افزایش رقابت شاهد کاهش سهم بازار خود بودند. اما HONOR در عرضه آفلاین در چین به پیشرفت رسیده است.

نظر شما درباره عملکرد برندهای مختلف در بازار موبایل چین چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

به نظر من چون فروش هواوی خیلی افت کرده، نمیشه روی این رشدها خیلی حساب کرد

البته بازم ۱۰ درصد از بازار چین خیلی خوبه و سامسونگ همونم نداره 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)