حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پایان پشتیبانی اندروید 4.4 KitKat از سرویس گوگل پلی تا ماه آینده

نوشته

9 ماه قبل | بدون دیدگاه | Android، گوگل

گوگل امروز در یک پست وبلاگی به‌صورت رسمی تأیید کرد که سرویس گوگل پلی (Play services) در ماه آینده میلادی پشتیبانی از اندروید 4.4 KitKat را که تقریباً 10 سال از عمر آن می‌گذرد، کنار می‌گذارد.

پایان پشتیبانی اندروید 4.4 KitKat از سرویس گوگل پلی

زمانی که دستگاه‌های اندرویدی دیگر آپدیت‌های ماهانه سیستم‌عامل اندروید را دریافت نکنند، باز هم نسخه‌های جدید سرویس Google Play برای مدتی طولانی برای آن‌ها ارائه می‌شود. این سرویس پشتیبان مجموعه‌ای از قابلیت‌ها را که گوگل در اختیار توسعه‌دهندگان برنامه قرار می‌دهد، فراهم می‌کند، درحالی‌که تعدادی از ویژگی‌های شخص اول نیز وجود دارد که توسط خود گوگل ارائه می‌شوند. این قابلیت‌ها شامل تأیید دو مرحله‌ای Google Prompt و بکاپ گرفتن است.

گوگل پیرامون پایان پشتیبانی اندروید 4.4 از سرویس Google Play بیان می‌کند:

«پلتفرم اندروید KitKat (KK) برای اولین بار حدود 10 سال پیش منتشر شد و از آن زمان تاکنون، ما پیشرفت‌ها و ویژگی‌های ابتکاری زیادی را برای اندروید معرفی کرده‌ایم که در KK در دسترس نیستند.»

پایان پشتیبانی اندروید 4.4 KitKat از سرویس گوگل پلی

پایان پشتیبانی اندروید 4.4 KitKat از سرویس گوگل پلی

از جولای 2023، گوگل می‌گوید «تعداد دستگاه‌های فعال در اندورید KK کمتر از 1 درصد بوده است». به این ترتیب، این سیستم‌عامل دیگر از نسخه‌های بعدی سرویس‌های Google Play پشتیبانی نمی‌کند. کیت‌کت که از روی شکلاتی معروف با همین نام گرفته شده است، در اکتبر سال 2013 منتشر شد، بنابراین پشتیبانی گوگل پس از یک دهه به پشتیبانی کامل از آن پایان می‌دهد.

Play Services درحقیقت پشتیبانی از سطوح 19 و 20 API را قطع می‌کند. یک نکته قابل‌توجه این است که سطح API 20 به‌طور خاص برای نسخه اولیه Android Wear نیز در دسترس بود.

آخرین باری که گوگل به پشتیبانی از سرویس Google Play برای یک نسخه از سیستم‌عامل خود پایان داد، در سال 2021 با Android Jelly Bean (سطح API 16-18) بود. در آن زمان، گوگل توضیح داد که چگونه حفظ پشتیبانی طولانی‌مدت نیازمند «افزایش زمان توسعه‌دهندگان و QA است که صرف ویژگی‌های جدید می‌شود که نیاز به مدیریت ویژه دارند».

دیدگاه شما پیرامون پایان پشتیبانی اندروید 4.4 از سرویس گوگل پلی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی