حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تعداد کاربران فعال Threads تنها در یک هفته بیش از 50 درصد کاهش یافته است

نوشته

9 ماه قبل | بدون دیدگاه | شبکه‌های اجتماعی

حدود دو هفته پیش، Threads به‌عنوان جدی‌ترین رقیب توییتر از سوی متا منتشر شد و کار خود را نیز با قدرت شروع کرد به‌طوری‌که تنها پس از گذشت پنج روز، به تعداد کاربر 100 میلیون نفر رسید. اما همان‌طور که بسیاری از کارشناسان پیش‌بینی کردند، این شبکه اجتماعی در حفظ کاربران فعال روزانه خود با چالش‌هایی مواجه شده است. بر اساس گزارش Similarweb، اپلیکیشن Threads در تاریخ 7 ژوئیه، بیش از 49 میلیون کاربر فعال روزانه در سیستم‌عامل اندروید در سراسر جهان داشت که نقطه اوج آن نیز محسوب می‌شود. بااین‌حال، تنها درعرض یک هفته و تا 14 ژوئیه، تعداد کاربران فعال Threads به‌طور قابل‌توجهی کاهش یافته و به 23.6 میلیون نفر رسید که شامل 22 درصد از کاربران توییتر می‌شود.

تعداد کاربران فعال Threads

در رقابت با توییتر و سایر برنامه‌های مشابه دیگر، Threads به‌واسطه‌ی جامعه آماری کاربران خود که برپایه‌ی اینستاگرام بود، از استقبال فوق‌العاده‌ای برخوردار شد، به‌ویژه در ایالات‌متحده، جایی که کاربران به‌طور متوسط 21 دقیقه را صرف تعامل با این برنامه در تاریخ 7 جولای کردند. بااین‌حال، این تعامل تا 14 جولای به کمی بیش از 6 دقیقه کاهش یافت. جالب اینجاست که در روزهای اوج استقبال Threads، کاربران فعال روزانه توییتر در اندروید نسبتاً بدون تغییر باقی ماند، اما زمان صرف‌شده در این پلتفرم نیز تا 4.3 کاهش یافت که احتمالاً به‌دلیل کاوش برخی از کاربران در اپلیکیشن رقیب است.

تعداد کاربران فعال Threads

تعداد کاربران فعال Threads

یکی از نقاط قوت Threads در توانایی آن برای حل مشکل جذب مخاطب است که اپلیکیشن‌های آنلاین جدید با آن مواجه هستند. کاربران اینستاگرام می‌توانند فوراً یک حساب Threads ایجاد کرده و مخاطبین موجود خود را در آن اضافه کنند و به‌ادعای متا مبنی‌بر دستیابی به بیش از 100 میلیون ثبت‌نام حساب در یک دوره کوتاه کمک کنند. علی‌رغم این موفقیت، Threads هنوز فاقد ویژگی‌های اساسی است و باید دلایل قانع‌کننده‌ای برای کاربران ارائه دهد تا از توییتر به‌سمت این اپلیکیشن مهاجرت کرده یا آن را به‌عنوان پلتفرم رسانه اجتماعی اصلی خود انتخاب کنند.

محبوبیت Threads در ایالات‌متحده به‌دلیل در دسترس نبودن آن در اتحادیه اروپا است. بااین‌حال، این اپلیکیشن نیز با چالش حفظ کاربران خود مواجه است، زیرا دقایق استفاده روزانه از آن در طول زمان کاهش یافته است. در مقابل، وفاداری کاربران اینستاگرام در حدود 40 درصد ثابت مانده که نیاز به تمرکز بر حفظ و رضایت کاربر را برجسته می‌کند.

رقابت بین Threads و Twitter مشهود است، زیرا ترافیک وب به twitter.com در روزهای اولیه در دسترس بودن Threads تا 5 درصد کاهش یافت. درحالی‌که Threads قطعاً در سهم بازار توییتر شکاف قابل‌توجهی ایجاد کرده است، اما هنوز تا تبدیل شدن به یک جایگزین واقعی توییتر راه زیادی در پیش دارد.

نظر شما درباره کاهش قابل‌توجه تعداد کاربران فعال روزانه در اپلیکیشن Threads چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی