حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل حق اختراع Connected Flight Mode را برای اندروید ثبت کرد، حالت هواپیما خودکار

نوشته

9 ماه قبل | بدون دیدگاه | Android، حق اختراع، گوگل

به جز نرم‌افزارهایی که به‌طور خاص برای این هدف ساخته شده‌اند، حالت هواپیما همیشه یکی از ویژگی‌هایی بوده که باید آن را به صورت دستی در اندروید فعال و غیرفعال کنید. اما گوگل ممکن است روی یک ویژگی جدید کار کند که این کار را برای شما انجام دهد. به تازگی گوگل حق اختراع Connected Flight Mode را برای اندروید ثبت کرده که به حالت هواپیما خودکار اشاره دارد.

حق اختراع Connected Flight Mode

پتنت جدیدی از گوگل رصد شده و بر اساس این سند، قابلیتی به نام “Connect Flight Mode” در راه است که روی دستگاه‌های همراه کار می کند. این شامل تلفن، تبلت و لپ‌تاپ شما می‌شود.

به نظر می رسد این ویژگی می تواند تشخیص دهد که شما در هواپیما هستید. در نتیجه اگر این ویژگی فعال باشد، به‌طور خودکار حالت هواپیما را برای شما روشن می‌کند و زمانی که تشخیص داد دوباره روی زمین هستید، آن را به حالت عادی برمی‌گرداند.

البته این فقط یک روش فانتزی برای روشن یا خاموش کردن حالت هواپیما نیست. این ویژگی پیشرفته از اتصالات Wi-Fi و بلوتوث در حالت پرواز پشتیبانی می کند. این در حالی‌است که حالت عادی هواپیما این موارد را همراه با شبکه تلفن همراه خاموش می کند.

این حق اختراع اشاره می‌کند که این ویژگی تنظیمات Wi-Fi را برای تناسب با نوع خاص اتصالی که هواپیما می پذیرد تنظیم می کند. با این حال، اگر تشخیص دهد که باتری شما کم است یا کیفیت شبکه ضعیف است، ممکن است از شبکه جدا شود.

علاوه بر این، این حالت به دستگاه شما اجازه می‌دهد تنظیمات Wi-Fi را برای اطمینان از تجربه پایدار تنظیم کند. مواردی مانند پشتیبان‌گیری خودکار، به‌روزرسانی برنامه‌های پس‌زمینه، و به‌روزرسانی‌ها با فعال شدن این حالت خاموش می‌شوند.

اگر تعجب می‌کنید که همه این قابلیت چگونه کار می‌کند، به نظر می‌رسد که افت فشار، سیگنال‌های اولتراسونیک، سیگنال Wi-Fi هواپیما و فعالیت رزرو سفر شما همگی به عنوان محرک‌های بالقوه عمل می‌کنند.

از آنجایی که این فقط یک پتنت است، هیچ تضمینی وجود ندارد که این ویژگی حتما عمومی شود. گوگل و بسیاری از شرکت‌های دیگر همیشه حق ثبت اختراع را ثبت می‌کنند و تنها درصد کمی از آن‌ها واقعاً استفاده خواهند شد.

نظر شما درباره این حق اختراع گوگل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)