حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فونت پیش‌فرض جدید مایکروسافت آفیس معرفی شد: Aptos

نوشته

9 ماه قبل | بدون دیدگاه | مایکروسافت

مایکروسافت سرانجام تصمیم گرفت تا پس از 15 سال، با تغییر فونت پیش‌فرض، همه چیز را در برنامه‌های آفیس خود تغییر دهد. همان‌طور که ممکن است به‌خاطر داشته باشید، مایکروسافت این فرآیند را در سال 2021 با ارائه پنج گزینه بالقوه برای جایگزینی Calibri قدیمی به‌عنوان فونت پیش‌فرض، آغاز کرد. از آن زمان، مایکروسافت درحال جمع‌آوری بازخورد از مشتریان خود بوده است. سرانجام به‌تازگی، مشخص شد که Aptos درمیان اکثر مشتریان مایکروسافت، فونت موردعلاقه است و در آینده به‌عنوان فونت پیش‌فرض برنامه‌های Office از آن استفاده خواهد شد.

فونت جدید مایکروسافت آفیس

Si Daniels، مدیر برنامه اصلی مایکروسافت بیان می‌کند که فونت جدید Aptos اغلب دارای حروف ساده بوده و به‌راحتی قابل‌خواندن است.

«Aptos، ساخته‌شده از اشکال هندسی مختلف، پررنگ، مشخص، هدایت‌کننده و محدود است. زبان‌ها و رنگ‌های مختلف زیادی را بیان می‌کند. انتهای حروف ساده است. مربع‌های دایره‌ای ظریف در خطوط حروف خوانایی بالاتری را به‌خصوص در حروف با اندازه کوچک ارائه می‌دهد

درحقیقت طراح مشهور جهان، Steve Matteson، خالق فونت Aptos می‌باشد. ممکن است او را از فونت‌های اصلی Windows TrueType به یاد بیاورید. او همچنین خالق Segoe نیز است، فونتی که مایکروسافت تا به امروز در ویندوز از آن استفاده کرده است. Aptos از شهر موردعلاقه وی یعنی سانتا کروز، کالیفرنیا، گرفته شده است.

فونت جدید مایکروسافت آفیس

فونت جدید مایکروسافت آفیس

مایکروسافت اعلام کرده است که Aptos اکنون در Word ،Outlook ،PowerPoint و Excel درحال انتشار است. این فونت درنهایت جایگزین Calibri به‌عنوان فونت پیش‌فرض جدید «طی چند ماه آینده» خواهد شد.

قابل‌ذکر است، اگر فونت‌های Grandview ،Seaford ،Skeena یا Tenorite را به Aptos (Bierstadt) ترجیح می‌دهید، آن‌ها همچنان در انتخاب کشویی در دسترس خواهند بود. در مورد Calibri، این فونت نیز به‌طور کامل از بین نخواهد رفت. مانند نسخه‌های قبلی آفیس، Times Roman ،Arial و Calibri در بالای منوی فونت جدید به‌صورت پین‌شده باقی می‌ماند.

مایکروسافت اعلام کرده است که اجرای این تغییر بخشی از طرح گسترده‌تر این شرکت است که قصد دارد آن را در مایکروسافت 365 بگنجاند.

مایکروسافت می‌گوید: «ما بیش از این نمی‌توانید منتظر در دسترس قرار گرفتن Aptos باشیم، زیرا این فونت برای تجسم جنبه‌های بسیاری از تجربه انسانی ساخته شده است.»

نظر شما درباره فونت جدید مایکروسافت آفیس چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی