حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

رونمایی سامسونگ از حافظه UFS 3.1 ویژه خودروها با ۳۳ درصد مصرف انرژی کمتر

نوشته

9 ماه قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ

شاید برخی نام‌ها را بیشتر در صنعت موبایل و گجت‌های هوشمند بشناسیم اما حقیقت این است که اکثر برندهای بزرگ پتانسیل همکاری در صنایع مختلف دارند، موضوعی که برای بقا آن‌ها حیاتی محسوب می‌شود. در همین راستا به تازگی رونمایی سامسونگ از حافظه UFS 3.1 ویژه خودروها با ۳۳ درصد مصرف انرژی کمتر انجام شد.

حافظه UFS 3.1 ویژه خودروها

شاید از خود بپرسید که حافظه UFS خودروها چه تفاوتی با حافظه UFS موبایل، تبلت یا دیگر محصولات دارد؟ خب شرایط سخت استفاده در خودرو از جمله دما می‌تواند چالش اصلی باشد.

حافظه داخلی Automotive UFS 3.1 دارای گواهینامه AEC-Q100 Grade2 است که عملکرد پایدار را در محدوده دمایی وسیع از منفی ۴۰ تا ۱۰۵ درجه سانتیگراد تضمین می کند.

دوربین Galaxy S22

امروز سامسونگ اعلام کرد که تولید انبوه حافظه Automotive UFS 3.1 خود را آغاز کرده است که تا پایان سال جاری در اختیار خودروسازان و قطعه سازان جهانی قرار خواهد گرفت.

این حافظه در ظرفیت های 128، 256 و 512 گیگابایتی عرضه خواهد شد. برای مثال، مدل 256 گیگابایتی، سرعت خواندن متوالی تا 2000 مگابایت بر ثانیه و نوشتن متوالی تا 700 مگابایت بر ثانیه را ارائه می دهد.

سامسونگ می گوید که این UFS 3.1 کمترین مصرف انرژی را در صنعت دارد و 33 درصد انرژی کمتری نسبت به محصول نسل قبلی مصرف می کند.

این فضای ذخیره سازی برای In-Vehicle Infotainment یا به اختصار IVI بهینه شده است و با سایر محصولات سامسونگ مانند Auto LPDDR5X یا Auto GDDR6 و Exynos Auto V920 همراه می شود.

این چیپست به عنوان مغز IVI برای خودروهای نسل بعدی گروه هیوندای انتخاب شده است. سامسونگ در حال حاضر تراشه‌های 14 نانومتری را از کارخانه ریخته‌گری تگزاس خود برای تسلا تامین می‌کند، اما این دو شرکت در حال مذاکره برای تامین تراشه‌های 5 نانومتری برای خودروهای کاملا خودران نیز هستند.

سامسونگ حافظه UFS 3.1 خودروی خود را برای استفاده در ADAS یا سیستم‌های کمک راننده پیشرفته عرضه خواهد کرد و قبلاً گواهینامه ASPICE Level 2 را دریافت کرده است.

نظر شما درباره حافظه UFS 3.1 ویژه خودروها چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)