حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه Exynos Auto V920 سامسونگ معرفی شد: استفاده در خودروهای هیوندای از سال 2023

نوشته

10 ماه قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، خودرو، سامسونگ

سامسونگ به‌تازگی جدیدترین چیپست پیشرفته خود از سری Exynos Auto را برای سیستم‌های هوشمند داخل خودرو معرفی کرده است. تراشه Exynos Auto V920 سامسونگ قرار است سیستم‌های اطلاعات سرگرمی نسل بعدی خودروهای هیوندای را تأمین کند. این اولین باری است که از پردازنده‌های سامسونگ در خودروهای هیوندای استفاده می‌شود، بنابراین این یک گام بزرگ برای شرکت کره‌ای است.

تراشه Exynos Auto V920 سامسونگ

Exynos Auto V920 از سال 2025 در خودروهای هیوندای استفاده خواهد شد. عملکرد این تراشه از یک پرازنده 10 هسته‌ای و یک GPU و NPU قدرتمند تأمین می‌شود. سامسونگ می‌گوید که Exynos Auto V920 از جدیدترین هسته‌های پردازنده ARM برای عملکرد 1.7 برابر سریعتر استفاده می‌کند، اما مشخص نکرده است که کدام یک از هسته‌ها درون این چیپست استفاده شده است. درحال‌حاضر، آخرین هسته‌های آرم شامل Cortex-X4 ،Cortex-A720 و Cortex-A520 هستند. تراشه جدید Exynos Auto همچنین از LPDDR5 DRAM نیز پشتیبانی می‌کند.

به‌لطف یک پردازنده گرافیکی قوی‌تر که دو برابر سریعتر از نسل قبلی تراشه Exynos Auto است، Exynos Auto V920 می‌تواند تا شش نمایشگر با وضوح بالا را در یک خودرو کنترل کند. این می‌تواند ترکیبی از نمایشگر مرکزی اطلاعات سرگرمی و DIC (پنل ابزار دیجیتال) در جلو و چهار نمایشگر اطلاعات سرگرمی اضافی برای سرنشینان در عقب باشد. این چیپست همچنین از 12 سنسور دوربین پشتیبانی می‌کند که اطلاعات مربوط به ADAS و ویژگی‌های رانندگی خودران را ضبط می‌کند.

تراشه Exynos Auto V920 سامسونگ

تراشه Exynos Auto V920 سامسونگ

تراشه Exynos Auto V920 همچنین دارای یک NPU (واحد پردازش عصبی) 2.7 برابر سریعتر است. NPU برای تشخیص اشیاء از فید دوربین برای پشتیبانی از ویژگی‌های پیشرفته کمک رانندگی استفاده می‌کند. تراشه جدید همچنین دارای پشتیبانی داخلی برای اتصال 5G ،GPS ،Wi-Fi، بلوتوث و USB Type-C است. این تراشه با ASIL-B (سطح یکپارچگی ایمنی خودرو B) سازگار است که یک ویژگی ضروری در بخش خودرو محسوب می‌شود.

Jae Geol Pyee، معاون اجرایی فروش و بازاریابی، System LSI، بیان می‌کند: «ما از همکاری با هیوندای موتور، تولیدکننده برجسته جهانی وسایل نقلیه، هیجان‌زده هستیم و پیش‌بینی می‌کنیم که این همکاری موقعیت ما را در فضای سرگرمی اطلاعاتی خودرو تقویت کند. ازطریق همکاری نزدیک با مشتریان جهانی و شرکای اکوسیستم خود، ما به ایجاد راه‌حل‌های پیشرفته تراشه‌های خودرویی که تجربه ایمن و لذت‌بخشی را ارائه می‌دهند، ادامه خواهیم داد.»

نظر شما درباره چیپست جدید Exynos Auto V920 سامسونگ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی