بهگزارش نشریه رویترز، پلتفرم رسانه اجتماعی متعلقبه Tencent بهتازگی اعلام کرده است که اپل یک فروشگاه آنلاین در سوپراپلیکیشن چینی WeChat این شرکت راهاندازی کرده است.
برنامه پیامرسان غالب در چین، فروشگاه اپل را ازطریق یکی از برنامههای کوچک خود میزبانی میکند که معمولاً خدمات تجارت الکترونیک، مالی و پخش زنده را به بیش از 1.2 میلیارد کاربر وی چت ارائه میدهد.
مشتریان میتوانند تمامی محصولات اپل ازجمله آیفون، آیپد و مک را در این فروشگاه خریداری کنند. سفارشها ازطریق وی چت برای ارسال رایگان واجد شرایط هستند و برخی از کاربران میتوانند هزینه تحویل سه ساعته را پرداخت کنند و به برنامه تجارت اپل دسترسی داشته باشند.
این حرکت از الگویی پیروی میکند که اپل با روی آوردن به پلتفرمهای رسانههای اجتماعی که مصرفکنندگان چینی بهطور فزایندهای از آن برای خرید استفاده میکنند، فروش خود را در چین گسترش میدهد.
همانطور که رویترز اشاره میکند، اپل درحالحاضر یک فروشگاه مشابه را در بازار آنلاین Tmall گروه علیبابا، رقیب Tencent، راهاندازی کرده است، درحالیکه JD.com، دومین خردهفروش آنلاین بزرگ چین، نیز نمایندگی رسمی اپل است. اپل همچنین در ماه می برای اولین بار با یک نمایش یک ساعته محصولات خود را در یک پخش زنده در چین بازاریابی کرد.
بر اساس دادههای مؤسسه تحقیقات آماری Counterpoint Research، فروش گوشیهای هوشمند چین در سهماهه اول نسبتبه مدت مشابه سال گذشته 5 درصد کاهش یافته است که پایینترین رقم فروش در سهماهه اول این کشور از سال 2014 محسوب میشود.
بااینحال، این شرکت تحقیقاتی اعلام کرده است که اپل در همان سهماهه با ثبت سهم 19.9 درصدی از بازار گوشیهای هوشمند چین، در یک بازار رو به نزول، فروش سالانه خود را 6 درصد افزایش داده است.
نظر شما درباره راهاندازی فروشگاه آنلاین اپل در سوپراپلیکیشن چینی WeChat متعلقبه برند Tencent چیست؟