حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بهترین راهکار برای افزایش تعامل با مشتریان چیست؟

نوشته

9 ماه قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های هر کسب‌وکاری، دانستن راه‌های افزایش تعامل با مشتریان است. در دنیای پر رقابت امروزی که تقریبا هر حوزه‌ای اشباع شده است، فروشگاه‌ها و کسب‌وکارهای مختلف به آب و آتش می‌زنند تا تعامل خود با مشتریان را افزایش دهند و گوی رقابت را از دیگران بربایند.

اگر می‌خواهید در این عرصه موفق باشید و از آن‌ها عقب نمانید، باید شرایطی را فراهم کنید که مخاطب ارزش و جایگاه خود را در کسب‌وکارتان پیدا کند. این اصلا کار سختی نیست، ابزارهای قدرتمندی مانند دستگاه ذخیره شماره موبایل وجود دارد که شرکت‌های معتبری مانند دایرکت آن ارائه می‌دهند و امکان خرید آن را به ساده‌ترین راه ممکن فراهم کرده‌اند؛ به‌این‌ترتیب می‌توانید برای پرواز به سمت قله موفقیت آماده شوید و شاهد معجزه‌ای باشید که سرنوشت کسب‌وکارتان را عوض می‌کند.

راهکار معجزه آسا برای افزایش تعامل با مشتری

راه اندازی باشگاه مشتریان با دستگاه ثبت شماره موبایل

برای اینکه دنیای تعامل با مشتریان را متحول کنید، به یک باشگاه مشتریان نیاز دارید. یک باشگاه پر جنب‌وجوش که مشتریان را به حضور فعالانه در خود تشویق می‌کند و در ازای خرید، معرفی آشنایان و مواردی دیگر به آن‌ها پاداش می‌دهد. البته این اصلا کار سختی نیست؛ چون با در اختیار داشتن دستگاه جادویی ثبت شماره، می‌توانید با کمترین هزینه ممکن باشگاه خود را ایجاد کنید و ارتباطی عمیق با مشتریان‌تان را شروع کنید.

مورد شگفت‌انگیز دیگری که در فروشگاه دایرکت وجود دارد، پایه پلکسی دستگاه ذخیره شماره موبایل است. با این پایه علاوه‌بر محافظت از دستگاه، ظاهری حیرت‌انگیز به آن می‌بخشید که سطح و لول کاری شما را به طرز شایسته‌ای به نمایش می‌گذارد؛ بنابراین، می‌توانید با خیال راحت کار خود را شروع کنید و تحولی عظیم در ارتباط و تعامل با مخاطبین خود ایجاد کنید. برای پیش‌برد و به‌کار بستن این راهکار (یعنی ایجاد باشگاه به کمک دستگاه ثبت شماره) اصلا نگران نباشید، در ادامه این راهکار طلایی را به طور کامل بررسی می‌کنیم.

آموزش گام به گام راه اندازی باشگاه مشتریان

راهنمای قدم به قدم راه اندازی باشگاه مشتریان

پس از بررسی محصولات دایرکت و خرید دستگاه ذخیره شماره موبایل و پایه، حالا فقط کافی‌ست تا آن را در پیشخوان فروشگاه قرار دهید. پس از این باید شماره افراد را وقتی که در حال پرداخت هزینه کالاهای خود هستند دریافت کنید. این دستگاه به طور اتوماتیک برای آن‌ها پیامک تشکر برای پیوستن به باشگاه مشتری ارسال می‌کند و ماجراجویی پول‌ساز و سودآور شما شروع می‌شود. البته این نکته را در نظر بگیرید که آن پیام اولیه را می‌توانید با محتوای دلخواه خود برای افراد ارسال کنید؛ این پیام ممکن است حتی یک تشکر از خرید باشد. وقتی شماره مشتری ثبت شد، مهم‌ترین قدم را برداشته‌‌اید، حالا زمان خلق شگفتی در باشگاه و برداشتن قدم‌های بعدی است.

۱- اهداف خود را مشخص کنید

به این فکر کنید که تعامل با مشتری خود را در راستای تحقق چه هدفی می‌خواهید افزایش دهید. ممکن است هدف شما فروش مستقیم بیشتر باشد، ممکن است به دنبال دریافت بازخورد از مشتریان باشید تا محصول خود را بهبود دهید و آن را هرچه بیشتر با نیازهای جامعه هدف خود همسو کنید یا شاید هدف دیگری داشته باشید؛ به هر حال یک کاغذ بردارید و تمام اهداف خود را بنویسید. به این ترتیب می‌توانید سازوکار این باشگاه را طوری طراحی کنید که به تحقق آن اهداف کمک کند.

 

۲- سازوکار باشگاه را مشخص کنید

وقتی اهداف‌تان مشخص شد، بر اساس آن‌ها می‌توانید سازوکار باشگاه را تعیین کنید. به طور مثال اگر قرار است باشگاه به فروش مستقیم بیشتر محصولات شما کمک کند، بهتر است روی برنامه‌هایی تمرکز کنید که این هدف را محقق می‌سازند. مثلا می‌توانید در ازای هر خرید، مقدار مشخصی امتیاز به افراد بدهید که می‌توانند آن را به عنوان تخفیف روی خریدهای بعدی استفاده کنند. همچنین می‌توانید افراد را بر اساس ارزش سبد خریدشان در سطوح مختلفی درجه‌بندی کنید؛ مثلا گروه VIP یا گروه طلایی و نقره‌ای. سپس برای هر کدام از این گروه‌ها جوایز مشخصی را در نظر بگیرید. این کار می‌تواند افراد را ترغیب کند تا برای تبدیل شدن به مشتری VIP و کسب امتیازات ویژه، خرید خود را بیشتر کنند. این امتیازات می‌تواند محصولات جانبی رایگان، تعمیر رایگان، سرویس رایگان، ارسال رایگان و مواردی مشابه باشد.

۳- جوایز را تعیین کنید

انتخاب مزایا و جوایزی که به اعضاء باشگاه می‌دهید بسیار مهم است. این جوایز باید آنقدر جذاب باشند که افراد را به خرید و تعامل بیشتر ترغیب کنند. موارد زیر را بررسی کنید تا ایده‌های خوبی برای اینکه این جوایز چه چیزی باشند دست‌تان را بگیرد.

  • • امتیازات: این امتیازات می‌توانند به عنوان تخفیف، دریافت محصول رایگان، استفاده از خدمات رایگان و غیره استفاده شوند.
  • • محصولات انحصاری: کالاها یا خدمات ویژه‌ای را ایجاد کنید که فقط در اختیار اعضاء باشگاه قرار می‌گیرد. بسته به نوع کسب‌وکارتان ممکن است این محصولات متفاوت باشند. مثلا محصول تستی رایگان برای مطمئن شدن از کیفیت.
  • • سفارشی‌سازی: می‌توانید به عنوان جایزه، محصول خاصی را برای مشتری سفارشی‌سازی کنید. به طور مثال اگر یک بوتیک دارید، چاپ رایگان عکس دلخواه مشتری روی تیشرت ایده بدی نیست.

۴- به طور مستمر اطلاعات مشتریان را هدفمند‌ کنید

اطلاعات گنجینه ارزشمندی است که می‌تواند کسب‌وکارتان را متحول کند. باید بدانید که چطور آن‌ها را بدست آورید. توصیه می‌کنیم بر اساس محصولات خود، دسته‌بندی‌های مختلفی را ایجاد کنید. مثلا اگر داروخانه دارید، دسته لوازم بهداشتی، کرم‌ها و مواد تقویت کننده پوست و موارد دیگر. سپس وقتی افراد خرید می‌کنند، آن‌ها را بر اساس محصولی که خریده‌اند در دسته‌بندی مشخصی قرار دهید.

این باعث می‌شود تبلیغات خود را به صورت هدفمندتر پیش ببرید. مثلا اگر قصد داشته باشید تا فروش کرم‌های ضد آفتاب را افزایش دهید، می‌توانید برای مشتریان دسته «پوست» پیام تبلیغاتی خود را ارسال کنید. با این کار شما همان چیزی را به مشتری داده‌اید که او همیشه به آن نیاز دارد. نکته مهم قضیه اینجاست که باید همیشه اطلاعات مشتریان را هدفمندتر کنید. یعنی اگر فردی در خرید اول خود کالای «الف» را خرید، همیشه در گروه «الف» باقی نماند و در خریدهای بعدی‌اش به گروه‌های دیگری هم اضافه شود. این کار در کاهش هزینه تبلیغات شما معجزه می‌کند.

از غافلگیر کردن مشتریان غافل نشوید!

درنظر گرفتن هدیه برای مشتریان به منظور تعامل بیشتر

مشتریان عاشق این هستند که توسط شما غافلگیر شوند. حتی یک سورپرایز کوچک می‌تواند شما را در دل آن‌ها جا کند و باعث شود تا میل به برقراری تعامل بیشتر با شما در آن‌ها افزایش پیدا کند. برای این کار می‌توانید به مناسبت روز تولدشان یک محصول رایگان به آن‌ها بدهید یا با یک هدیه کوچک که هر چیزی می‌تواند باشد خوشحال‌شان کنید. با این کار نه تنها تعامل آن‌ها افزایش پیدا می‌کند، بلکه مطمئن باشید با معرفی شما به دوستان و آشنایان و راه افتادن تبلیغات دهان به دهان ، رشد چشم‌گیر مجموعه کاملا تضمین می‌شود.

همین حالا شروع کنید

خرید یک دستگاه ذخیره شماره بیش از چیزی که تصورش را می‌کنید به کارتان می‌آید؛ به کمک این دستگاه می‌توانید باشگاه مشتری خود را ایجاد کنید و تبلیغات هدفمندی را برای مشتریان ارسال کنید و تعامل با آن‌ها را افزایش دهید. راز افزایش تعامل در شناخت نیازهای مشتری است؛ باید به نیازهایش توجه کنید و پیشنهاداتی را در راستای رفع آن‌ها ارائه دهید. به این ترتیب می‌بینید که چقدر سریع افراد را شیفته تعامل با کسب‌وکار خود می‌کنید؛ پس همین حالا شروع کنید و در نظر داشته باشید وبسایت دایرکت (direct.ir) هر آن چیزی که در مسیر افزایش تعامل با مشتریان‌تان نیاز دارید را به شما ارائه خواهد داد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات