حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل قرارداد خود با نوکیا پیرامون استفاده از پتنت 5G این شرکت را تمدید کرد

نوشته

10 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل، نوکیا

نوکیا امروز به‌صورت رسمی اعلام کرد که با اپل یک قرارداد مجوز پتنت طولانی‌مدت امضا کرده‌اند که به شرکت آمریکایی امکان دسترسی به اختراعات ثبت‌شده نوکیا در زمینه 5G و سایر فناوری‌ها را می‌دهد.

تمدید قرارداد اپل و نوکیا

این دو شرکت یک قرارداد قبلی داشتند که قرار بود در پایان سال 2023 منقضی شود و قرارداد جدید جایگزین قراردادی خواهد شد که درشرف پایان است. نوکیا و اپل شرایط معامله را اعلام نکرده‌اند، اما نوکیا از اپل حق پرداخت دریافت خواهد کرد.

نوکیا بیش از 20 هزار پتنت دارد که 5500 پتنت مربوط به فناوری 5G است. نوکیا پتنت‌های خود را با شرایط منصفانه، معقول و بدون تبعیض (FRAND) ارائه می‌دهد زیرا بسیاری از آن‌ها فناوری‌های ضروری تلقی می‌شوند. این بدان معناست که شرکت‌ها می‌توانند مجوز فناوری‌های نوکیا را با قیمت مناسب دریافت کنند، اما گاهی اوقات بر سر تعریف معقول هزینه‌های آن، اختلاف‌نظر وجود دارد.

این قرارداد شامل پتنت‌های فناوری 5G است و اپل را ملزم می‌کند تا در طول مدت قرارداد، مبلغی را به نوکیا پرداخت کند. اپل در سال 2017 دو میلیارد دلار به نوکیا پرداخت کرد تا اختلاف خود را با صاحب پتنت حل کند.

تمدید قرارداد اپل و نوکیا

تمدید قرارداد اپل و نوکیا

جنی لوکاندر، رئیس بخش فناوری Nokia، در بیانیه‌ای گفت: «ما خوشحالیم که یک قرارداد طولانی‌مدت مجوز حق اختراع با اپل را به‌صورت دوستانه منعقد کرده‌ایم. این توافقنامه قدرت پتنت نوکیا، چندین دهه سرمایه گذاری در تحقیق‌وتوسعه و کمک به استانداردهای تلفن همراه و سایر فناوری‌ها را منعکس می‌کند.»

در سال 2017، اپل و نوکیا توافقنامه مجوز پتنت جدیدی را به‌دنبال یک اختلاف حقوقی شدید منعقد کردند و قرارداد 2017 قرار بود در سال 2023 منقضی شود. انتظار می‌رود درآمدهای مربوط به آخرین معامله نوکیا و اپل در گزارش درآمدی سه‌ماهه اول 2024 نوکیا منعکس شود.

دیدگاه شما پیرامون تمدید قرارداد Nokia و Apple بر سر استفاده از پتنت‌های 5G کمپانی فنلاندی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی