حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

احتمال اضافه شدن موزیک ویدیو به اسپاتیفای

نوشته

10 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپلیکیشن

اسپاتیفای در تلاش برای گسترش مجموعه ویژگی‌های خود و رقابت با رقبا، در حال بررسی اضافه کردن بخش موزیک ویدیوهای کامل به پلتفرم خود است. با اضافه شدن موزیک ویدیو به اسپاتیفای شاید یوتوب کمی ضربه بخورد.

اضافه شدن موزیک ویدیو به اسپاتیفای

در حالی که این سرویس استریم موزیک از اظهار نظر خودداری کرده، منابع بلومبرگ فاش کردند که Spotify در حال مذاکره با شرکای بالقوه برای تحقق این ویژگی است.

اگرچه مشخص نیست چه کسی از این پیشنهاد جدید پشتیبانی می‌کند و چه زمانی ممکن است در دسترس باشد، این حرکت می تواند تجربه کاربر را در پلتفرم پخش موسیقی محبوب به طور قابل توجهی افزایش دهد.

قابلیت Spotify Canvas در حال حاضر موجود است، اما ویژگی جدید شامل موزیک ویدیوهای کامل خواهد بود

در حال حاضر، محتوای ویدیویی Spotify محدود به پادکست، کلیپ‌های داستان‌سرایی کوتاه و GIF‌های تکرارشونده است که آهنگ‌ها را همراهی می‌کنند. در حالی که این شرکت در اوایل سال جاری یک فید خانگی مشابه TikTok را معرفی کرد، اما در درجه اول به جای مشاهده ویدیو بر روی پیداکردن موسیقی و پادکست تمرکز دارد. تلاش های قبلی Spotify برای ترکیب محتوای تلویزیونی از شبکه هایی مانند Comedy Central و ESPN موفقیت آمیز نبود.

ایده گنجاندن موزیک ویدیوها در سرویس‌های پخش موسیقی جدید نیست، زیرا Apple Music سالهاست که این ویژگی را ارائه می‌کند. با این حال، گنجاندن موزیک ویدیو به Spotify به آن کمک می کند تا با رقیب اپل‌یخود رقابت کند و به طور بالقوه کاربرانی را جذب کند که در غیر این صورت ویدیوها را در YouTube تماشا می کنند.

علاوه بر این، محتوای اضافی برای فید جدید فراهم می کند و علاقه مندان به موسیقی را از شبکه های اجتماعی محبوب مانند اینستاگرام و تیک تاک جذب می کند.

اگرچه موزیک ویدیوها به خودی خود درآمد مستقیم قابل توجهی ایجاد نمی کنند، اما به عنوان مکملی برای درآمد صوتی و افزایش دیده شدن هنرمندان عمل می کنند. پلتفرم‌هایی مانند یوتیوب سهمی از درآمد تبلیغات را با میانگین 18 دلار به ازای هر 1000 بازدید به سازندگان ارائه می دهند که سپس بین هنرمندان، برچسب ها و سایر سهامداران تقسیم می شود.

گنجاندن موزیک ویدیوها در Spotify می تواند به عنوان یک جریان درآمد اضافی برای این شرکت عمل کند، به خصوص با توجه به اخراج کارکنان اخیر که برای کاهش چالش های اقتصادی و اشتباهات تجاری انجام شده است.

اسپاتیفای با افزودن موزیک ویدیوها به پلتفرم خود قصد دارد محتوای خود را متنوع کرده و به طور بالقوه چشم انداز مالی خود را تقویت کند. برخلاف پادکست‌ها که نیاز به تیم تولیدی بزرگ دارند، موزیک ویدیوها می‌توانند بدون سرمایه‌گذاری منابع قابل توجه، وضعیت مالی شرکت را بهبود بخشند.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید که این قابلیت به زودی ارائه شود؟ برای شما جذاب است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)