حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

راحتی استفاده اندروید نسبت‌به iOS از دید کاربران چه میزان است؟ آماروارقام پاسخ می‌دهند

نوشته

10 ماه قبل | بدون دیدگاه | Android، iOS، مقایسه از هر نوع

گزارش جدیدی از GreenSmartphones نشان می‌دهد که کاربران اندروید نسبت‌به همتایان iOS خود با مشکلات کاربری کمتری مواجه می‌شوند که نشان می‌دهد اندروید ممکن است سیستم‌عامل بصری‌تری باشد. این گزارش داده‌های موتورهای جستجو را تجزیه‌وتحلیل می‌کند و تعداد دفعاتی را که کاربران هر دو سیستم‌عامل برای کمک در عملیات‌های اساسی مانند ضبط ویدیو از صفحه، اسکرین‌شات‌ها و اشتراک‌گذاری مکان جستجو می‌کنند، ردیابی می‌کند. به‌طور خلاصه، میزان جستجوی 12 عملیات رایج در iOS نسبت‌به اندروید، 58 درصد بیشتر بوده است که این موضوع بیانگر راحتی در استفاده و سهولت دسترسی سیستم‌عامل گوگل نسبت‌به اپل از دید کاربران است.

راحتی استفاده اندروید نسبت‌به iOS

یافته‌ها نشان می‌دهد که کاربران آیفون در ایالات‌متحده تقریباً 358 هزار بار در ماه به‌منظور کمک برای این عملکردهای اساسی، در اینترنت جستجو می‌کنند که 58 درصد بیشتر از کاربران اندروید است. به‌طور خاص، بیشترین اختلاف در جستجوهای «نحوه پاک کردن تمام محتوا و تنظیمات» مشاهده شده، به‌طوری‌که کاربران iOS شش برابر بیشتر از کاربران اندروید این مورد را جستجو می‌کنند.

در این نظرسنجی 12 عملیات رایج مقایسه شده و اندروید در ده مورد از این دوازده حوزه، بهتر از iOS عمل کرده است و کاربران کمتری نیاز به جستجوی دستورالعمل‌ها داشته‌اند. سیستم‌عامل اندروید تنها در ثبت اسکرین شات و اسکن کدهای QR از iOS عقب‌تر می‌باشد، جایی‌که این قابلیت‌ها در iOS برای کاربران بصری‌تر به‌نظر می‌رسید.

راحتی استفاده اندروید نسبت‌به iOS

راحتی استفاده اندروید نسبت‌به iOS

به‌طور متوسط، 226 هزار جستجو ماهانه توسط کاربران اندروید برای کمک در انجام کارهای اساسی انجام شده است درحالی‌که این رقم برای کاربران iOS 358 هزار بوده است که این تفاوت 58.41 درصد را نشان می‌دهد. لازم‌به‌ذکر است که این ارقام با توجه به جامعه آماری تقریباً یکسان این دو سیستم‌عامل در ایالات‌متحده ثبت شده است.

اگرچه بحث طولانی‌مدت بر سر برتری اندروید و iOS با استدلال‌هایی برای انعطاف‌پذیری و سفارشی‌سازی اندروید در برابر سرعت و امنیت بلندمدت iOS ادامه‌دار باشد، این مطالعه نشان می‌دهد که ممکن است اندروید به‌طور کلی برای کاربر عادی درهنگام استفاده آسان‌تر باشد.

این تحقیق بر اساس تجزیه‌وتحلیل حجم جستجوی گوگل در ایالات‌متحده طی 12 ماه گذشته انجام شده و برای حفظ ثبات نیز از یک قالب کلیدواژه برای هر دو سیستم‌عامل استفاده شده است؛ برای توضیح این واقعیت که کاربران اندروید ممکن است به‌جای استفاده از کلمه “Android” به‌دنبال کمک برای نوع خاص دستگاه خود باشند. بنابراین محقق به‌صورت دستی ارقام مربوط به اندروید را افزایش داده تا این مورد را درنظر بگیرد. درنهایت و با ارزیابی حجم جستجو برای کلمات کلیدی دیگر مانند “نحوه گرفتن اسکرین‌شات در گوشی‌های سامسونگ” و “نحوه گرفتن اسکرین‌شات در گوگل پیکسل” به این اعداد رسیده است.

لازم است توجه داشته باشید که این یک مطالعه موردی است که با هدف خاصی انجام شده است. بااین‌حال، هر فرد ممکن است بر اساس تجربه شخصی خود، نظر متفاوتی داشته باشد. بنابراین، اگرچه تحقیقات نشان می‌دهد که اندروید 58 درصد بصری‌تر از iOS می‌باشد، اما ممکن است این نتایج بسته‌به سناریوهای کاربری شما، مطابقت چندانی نداشته باشد.

دیدگاه شما پیرامون مقایسه راحتی در استفاده و سهولت دسترسی سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی