حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گلکسی اس 23 در کدام کشورها ارزان ترین قیمت را دارد؟

نوشته

10 ماه قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ

سامسونگ چند سالی است که بر گوشی‌های هوشمند اندرویدی حکمرانی می‌کند، دقیقاً همان‌طور که آخرین آیفون همیشه طرفداران و کاربران iOS را شگفت‌زده می‌کند. یکی از شباهت‌های دستگاه‌های سامسونگ و اپل، برچسب‌گذاری قیمت آن‌هاست، با مدل پایه Galaxy S23 که با قیمت 799 دلار در ایالات‌متحده به‌فروش می‌رسد. بااین‌حال، اگر تاکنون به فکر خرید گلکسی اس 23 با قیمت پایین‌تر بوده‌اید، ممکن است برایتان جالب باشد که ارزان ترین مکان برای خرید این گوشی پرچمدار ممکن است در کشوری خارج از محل زندگی شما باشد.

ارزان ترین قیمت گلکسی اس 23

در گزارش جدید که توسط وب‌سایت androidauthority تهیه شده است، آمده که درجریان این تحقیق به‌طور خاص به قیمت یک گردشگر آمریکایی که می‌خواهد گوشی خود را در کشور دیگری بخرد، توجه شده است. بدین‌صورت که قیمت محلی آن کشور درنهایت به ارزش دلار آمریکایی آن تبدیل شده و ارزان ترین قیمت از میان آن انتخاب شده است.

در اینجا خلاصه‌ای از لیست قیمت گلکسی S23 در تعدادی از بزرگترین بازارهایی که این گوشی پرچمدار در آن‌ها فروخته می‌شود، آورده شده است:

ارزان ترین قیمت گلکسی اس 23

ارزان ترین قیمت گلکسی اس 23

توجه داشته باشید که قیمت گلکسی S23 در ایالات‌متحده برای یک شهروند این کشور بیش از 799 دلار خواهد بود. این مورد بستگی به ایالتی دارد که وی در آن زندگی می‌کند؛ به‌طوری‌که ممکن است با احتساب مالیات فروش، این گوشی نزدیک به 880 دلار هزینه داشته باشد. از طرف دیگر، قیمت‌های سایر کشورها ممکن است شامل مالیات بر فروش باشد یا نباشد. این بدان معناست که شما به‌عنوان یک قرد غیر مقیم، بیش از قیمت ذکرشده پرداخت نخواهید کرد و ممکن است بتوانید بخشی از هزینه را نیز بازپرداخت کنید.

با درنظرگرفتن این موضوع، ارزان‌ترین مکان در جهان برای خرید گلکسی S23 درحال‌حاضر چین با قیمت 730 دلار است. استرالیا و سنگاپور نیز پس از این کشور قرار می‌گیرند. همچنین اشاره قابل‌توجهی به کشور اصلی سامسونگ یعنی کره جنوبی وجود دارد، جایی که نسخه 128 گیگابایتی آن درحال‌حاضر در سایت رسمی این شرکت موجود نیست، اما مدل 256 گیگابایتی آن 817 دلار قیمت‌گذاری شده است.

گران‌ترین مکان‌ها برای خرید سامسونگ گلکسی S23 نیز مکزیک و برزیل هستند که قیمت معادل آن بیش از 1200 دلار است که این تفاوت قیمت بیش از همه به نوسانات نرخ ارز در این کشورها مربوط می‌شود.

چرا گلکسی S23 در برخی کشورها ارزان‌تر و در برخی دیگر گران‌تر است؟

مالیات نقش مهمی در ارزان‌تر یا گران‌تر بودن یک گوشی در کشورهای مختلف دارد. هنگام تعیین قیمت گوشی، مالیات بر فروش و عوارض واردات درنظر گرفته می‌شود تا اطمینان حاصل شود که یک شرکت همچنان سود خوبی از فروش محصول خود به‌دست می‌آورد.

علاوه‌بر آن، ما قیمت‌های هر کشور را به دلار آمریکا مقایسه می‌کنیم، بنابراین نرخ‌های ارز نیز وارد عمل می‌شوند. در شرایط نامطمئن اقتصادی، ارزش پول هر کشور ممکن است به‌طور قابل‌توجهی در برابر دلار نوسان داشته باشد. به‌عنوان‌مثال، از زمانی که گلکسی اس 23 به بازار عرضه شد، ارزش دلار در برابر پزو مکزیک حدود 10 درصد کاهش یافته است. اگر مقایسه را در تاریخ عرضه انجام می‌دادیم، قیمت‌ها در دو کشور آمریکا و مکزیک بسیار نزدیک‌تر می‌شد. وقتی شش ماه بعد همین مقایسه را انجام دهیم، یک کشور دیگر می‌تواند ارزان‌ترین گلکسی را ازنظر ارزش دلاری آن ارائه کند.

دیدگاه شما پیرامون ارزان ترین قیمت گلکسی اس 23 در کشورهای مختلف چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی