حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ژاپن به‌زودی اپل و گوگل را ملزم به ارائه امکان دانلود جانبی برنامه‌ها می‌کند

نوشته

10 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات

دولت ژاپن درحال معرفی قوانینی است که اپل و گوگل را ملزم می‌کند تا به کاربران سراسر این کشور اجازه دهند تا برنامه‌ها را به‌صورت جانبی و خارج از فروشگاه‌های برنامه رسمی این شرکت‌ها دانلود کنند.

الزام اپل و گوگل به ارائه امکان دانلود جانبی برنامه‌ها از سوی ژاپن

این دو غول فناوری با قوانین کشورهای مختلف روبرو هستند تا پلتفرم‌های خود را باز کرده و به کاربران اجازه دهند برنامه‌ها را از منابع شخص ثالث نصب کنند. برای مثال، قانون بازارهای دیجیتال اروپا، شرکت‌هایی مانند اپل را مجبور می‌کند تا گزینه‌هایی را ارائه دهند که امکان دانلود از فروشگاه‌های اپلیکیشن شخص ثالث در پلتفرم‌ها و سیستم‌های پرداخت جایگزین را فراهم کنند.

به‌گزارش Japan Times، ژاپن کشور بعدی است که مقرراتی را برای این شرکت‌ها وضع می‌کند. ژاپن از اپل و گوگل می‌خواهد که به کاربران اجازه دهند برنامه‌ها را ازطریق سرویس‌هایی غیر از فروشگاه‌های برنامه رسمی خود دانلود کنند. هدف دولت تحریک رقابت بوده و معتقد است که می‌تواند قیمت اپلیکیشن‌ها را کاهش دهد.

دولت فهرستی از اقدامات ممنوعه برای ارائه‌دهندگان سیستم‌عامل تهیه خواهد کرد تا از تعصب آن‌ها نسبت‌به خدمات و پلتفرم‌های پرداخت خود جلوگیری کند. این مقررات در ستاد رقابت بازار دیجیتال دولت، به رهبری هیروکازو ماتسونو، دبیر ارشد کابینه، ایجاد خواهد شد. وی درنظر دارد در جلسه آتی مجلس در سال 2024 قانون مناسب این زمینه را ارائه کند.

ژاپن همچنین نگران است که اپلیکیشن‌های اپل و گوگل به‌طور پیش‌فرض روی گوشی‌های آیفون و اندروید ازپیش نصب شده باشند. درنتیجه، این دو شرکت ملزم خواهند شد حذف این برنامه‌ها را برای کاربران آسان کنند و نمی‌توانند در موتورهای جستجوی خود رفتار ترجیحی برای خدمات خود قائل شوند.

اپل موتور جستجوی رسمی مانند گوگل ندارد، اما دولت ممکن است به Spotlight اشاره کند، یک ویژگی جستجوی محلی در دستگاه‌های اپل که به کاربران امکان می‌دهد محتوا را در دستگاه‌های خود جستجو کرده و پیشنهاد‌های جستجوی وب را ارائه دهند.

الزام اپل و گوگل به ارائه امکان دانلود جانبی برنامه‌ها از سوی ژاپن

الزام اپل و گوگل به ارائه امکان دانلود جانبی برنامه‌ها از سوی ژاپن

قوانین اپل و گوگل

به‌دلیل قوانین اپل امکان نصب برنامه‌های iOS از خارج از اپ استور وجود ندارد. درهمین‌حال، اگرچه گوگل به کاربران اندروید اجازه می‌دهد برنامه‌ها را از منابع شخص ثالث نصب کنند، 97 درصد از مردم همچنان از Google Play استفاده می‌کنند.

بااین‌حال، هر شرکت همچنین از پذیرش پرداخت‌های کاربر ازطریق هر پلتفرم پرداختی غیر از پلتفرم‌های ارائه‌شده توسط اپل یا گوگل جلوگیری می‌کند.

مدیرعامل اپل، تیم کوک، حفظ حریم خصوصی و امنیت را به‌عنوان دو دلیل اصلی برای این موارد ذکر می‌کند، درحالی‌که اپل اجازه دانلود برنامه را خارج از اپ استور iOS نمی‌دهد. بااین‌حال، مقررات ژاپن توسعه‌دهندگان را ملزم می‌کند تا برخی از حفاظت‌های حریم خصوصی و امنیتی را برای فروشگاه‌های برنامه خود اجرا کنند تا کاربران بتوانند برنامه‌ها را دانلود کنند.

علاوه‌بر این، دو شرکت مجبور خواهند شد تا کاربران را قادر به پرداخت ازطریق پلتفرم‌های شخص ثالث کنند.

نظر شما درباره الزام اپل و گوگل به ارائه امکان دانلود جانبی برنامه‌ها از سوی ژاپن چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی