حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تصمیم جدید گوگل ممکن است نصب کاستوم رام های اندروید را دشوارتر کند

نوشته

10 ماه قبل | بدون دیدگاه | Android، گوگل

پروژه متن باز اندروید (AOSP) پایه و اساس سیستم‌عامل اندروید امروزی است که توسط گوگل نگهداری می‌شود. این نسخه از اندروید همچنین با انواع برنامه‌های منبع باز منتشر می‌شود، اما به‌تازگی مشخص شده است که گوگل پشتیبانی از دو مورد از این برنامه‌ها شامل Dialer و Messaging را قطع کرده و همین مورد، کار را برای نصب کاستوم رام دشوارتر می‌کند.

نصب کاستوم رام اندروید

OS News به‌تازگی متوجه شده است که گوگل پشتیبانی از برنامه‌های Dialer و Messaging را در AOSP منسوخ کرده است و این موضوع در فهرست جستجوی کد Android نیز به‌چشم می‌خورد.

گوگل پیام زیر را برای برنامه‌های Dialer و Messaging در دایرکتوری منتشر کرده است:

«این برنامه به‌طور فعال پشتیبانی نمی‌شود و منبع فقط به‌عنوان یک مرجع در دسترس است. این پروژه در آینده از منبع حذف خواهد شد.»

خبر خوب این است که این موضوع نباید بر اکثریت قریب‌به‌اتفاق مصرف‌کنندگان تأثیر بگذارد. بسیاری از برندها، یا برنامه‌های پیامرسان و تلفن خود را دارند یا به برنامه‌های پیامرسان و تلفن جدیدتر و منبع بسته خود گوگل متکی هستند. بااین‌حال، این بدان معناست که برندهای نوپا موبایل نمی‌توانند از برنامه‌های قدیمی و منبع باز استفاده کنند. درعوض، آن‌ها باید مجوز برنامه‌های جدید گوگل را دریافت کرده یا برای ایجاد برنامه‌های خود دست‌به‌کار شوند.

نصب کاستوم رام اندروید

نصب کاستوم رام اندروید

این موضوع به چه معناست؟

تصمیم گوگل برای منسوخ کردن برنامه‌های Dialer و Messaging در زیرمجموعه AOSP باعث می‌شود تا توسعه‌دهندگان رام سفارشی مجبور باشند برنامه‌های تلفن و پیامک خود را توسعه دهند یا نیاز داشته باشند از نسخه‌های قدیمی‌تر برنامه‌های AOSP استفاده کنند. اما به‌دلیل نگرانی‌های امنیتی و این واقعیت که نسخه‌های جدیدتر اندروید درنهایت از آن‌ها پشتیبانی نمی‌کنند، استفاده از این برنامه‌های پشتیبانی‌نشده راه‌حل بلندمدتی نیست.

این مشکل همچنین می‌تواند بر روی Generic System Images (GSIs) تأثیر بگذارد که نسخه‌های پایه اندروید برای آزمایش و اعتبارسنجی هستند. GSIها با و بدون سرویس‌های گوگل در دسترس هستند، بنابراین منطقی است که نسخه‌های سیستم‌عامل اندروید بدون پشتیبانی گوگل درنهایت فاقد تلفن و برنامه پیام‌رسانی خواهند بود.

این خبر احتمالاً به‌عنوان شواهد دیگری از کاهش اهمیت AOSP عمل می‌کند، زیرا گوگل به‌دنبال پیوند بیشتر ویژگی‌های منبع باز قبلی و سرویس‌های اختصاصی خود است.

دیدگاه شما پیرامون احتمال دشوار شدن نصب کاستوم رام اندروید چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی