حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تغییر قیمت کارخانه محصولات ایران خودرو شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ – اعمال از تیرماه

نوشته

10 ماه قبل | بدون دیدگاه | اخبار داخلی، حتما بخوانید، خودرو

با اعلام قیمت پژو ۲۰۷ با موتور TU3 در کارخانه که تعجب همه را برانگیخته بود، متخصصان (!) قیمت‌گذاری به خود آمدند و با مصوبه جدید شورای رقابت با شماره ۵۷۴ تغییر قیمت کارخانه محصولات ایران خودرو شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ انجام شد. این قیمت‌های جدید از تیرماه اعمال می‌شوند.

تغییر قیمت کارخانه محصولات ایران خودرو

تارا قهوه ای

تارا قهوه ای

شورای رقابت در جدیدترین تصمیم خود قیمت همه محصولات تولیدی ایران خودرو را تغییر داد. علاوه بر تغییر قیمت، کد کلاس جدیدی را هم برای این محصولات ارائه می‌کند. این تغییر کد کلاس به دلیل اضافه شدن آپشن‌های اجباری و اختیاری است.

در تصویر زیر می‌توانید این میزان افزایش یا کاهش قیمت را ببینید:

تغییر قیمت کارخانه محصولات ایران خودرو خرداد ۱۴۰۲

تغییر قیمت کارخانه محصولات ایران خودرو خرداد ۱۴۰۲

باید توجه داشته باشید که این تغییرات روی بهای کارخانه خودروها اعمال می‌شود. به همین دلیل پس از اعمال مالیات، عوارض و هزینه‌های شماره‌گذاری و غیره، افزایش یا کاهش کمی بیشتر خواهد شد.

برای مثال در تصمیم جدید شورای رقابت که البته کمی بعدتر از وب‌سایت آن‌ها حذف شده است، پژو ۲۰۷ با موتور TU3 حدود ۱۰ میلیون‌تومان ارزان‌تر شد در حالی که پژو ۲۰۷ دستی با موتور TU5 نیز ۶ میلیون‌تومان ارزان‌تر شده است. در نتیجه تقریبا این دو خودرو دوباره هم قیمت به می‌شوند!

دنا پلاس توروبو شارژ جوانان (موتور EF7P) با افزایش قیمت حدود ۴۶ میلیون‌تومانی بیشترین افزایش قیمت را دارد. جالب این‌که اصلا تا کنون قیمت این محصول اعلام نشده بوده که بخواهد افزایش قیمت داشته باشد!

پس از آن بیشترین افزایش قیمت مربوط به تارا اتوماتیک V4 است که حدودا ۳۴.۵ میلیون‌تومان افزایش دارد. شایان ذکر است این خودرو تا کنون این خودرو تحویل داده نشده و در بازار موجود نیست.

از دیگر خودورهایی که هنوز معرفی نشده و قیمت کارخانه هم نداشته اما افزایش قیمت را تجربه می‌کند، پژو ۲۰۷ پانوراما با گیربکس دستی ۶ دنده است. پیش از این، گیربکس ۶ دنده دستی در رانا پلاس و دنا پلاس استفاده شده بود. هنوز مشخص نیست که موتور آن TU5P است یا خیر. این محصول هم افزایش حدود ۲۶.۵ میلیون تومانی را تجربه می‌کند.

یک افت قیمت شدید حدود ۴۴ میلیون تومانی روی دنا پلاس قالپاقی یا اصطلاحا دنا پلاس بورسی هم اتفاق افتاده که در نوع خود جای تعجب دارد.

نظر شما درباره این تغییر قیمت‌ها چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)