حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

رقیب توییتر که توسط اینستاگرام توسعه داده می‌شود، در اسکرین‌شات‌های جدید فاش شد

نوشته

10 ماه قبل | بدون دیدگاه | شبکه‌های اجتماعی

پیش از این گزارش شده بود که متا درحال توسعه نسخه مخصوص به خود از توییتر است که ظاهراً با نام تجاری اینستاگرام منتشر خواهد شد. اکنون The Verge اسکرین‌شات‌های جدیدی از اپلیکیشن منتشرنشده رقیب توییتر اینستاگرام را به‌اشتراک گذاشته است که ظاهر رابط کاربری آن را نشان می‌دهد.

رقیب توییتر اینستاگرام

به‌گفته‌ی وب‌سایت The Verge، متا به‌صورت غیرمستقیم تأیید کرده که برنامه جدید آن‌ها پاسخی به توییتر است. نام برنامه با کد «پروژه 92» مشخص شده و ممکن است در هنگام انتشار نهایی، Threads نامیده شود. متا همچنین از سیستم لاگین اینستاگرام (که می‌تواند به‌صورت اختیاری از سیستم لاگین فیس‌بوک استفاده کند) برای ایجاد حساب کاربری استفاده خواهد کرد.

طبق گزارش‌ها، Threads از ActivityPub، پروتکلی که امکان سازگاری متقابل با پست‌های Mastodon و سایر سرویس‌ها را فراهم می‌کند، استفاده خواهد کرد.

طبق گفته‌ی کریس کاکس، مدیر ارشد محصول متا (CPO)، برنامه رسانه اجتماعی آینده از پروتکل شبکه اجتماعی ActivityPub استفاده می‌کند که به کاربران امکان می‌دهد حساب‌های اینستاگرام و فالوورهای خود را به پلتفرم جدید منتقل کنند.

رقیب توییتر اینستاگرام

رقیب توییتر اینستاگرام

در اسکرین‌شات‌های جدیدی که امروز به‌صورت داخلی در Meta ارائه شد و توسط The Verge منتشر شده است، این برنامه متمرکز بر متن بسیار شبیه اینستاگرام اما بدون تصاویر است. پست‌های رسانه‌ای همچنین Threads را به‌طور کامل به ریشه‌های خود در اینستاگرام بازمی‌گرداند.

چرا متا می‌خواهد روی رقیب فیس‌بوک و اینستاگرام سرمایه‌گذاری کند؟ به بیان ساده، این مورد به Meta اجازه می‌دهد تا پاسخی به آینده بالقوه‌ای داشته باشد که در آن شبکه‌های مبتنی‌بر ActivityPub توجه فیس‌بوک و اینستاگرام را می‌دزدند.

بنا بر گزارش‌ها، متا درخواست‌های متعددی از شخصیت‌های عمومی و سازندگان برای جایگزینی پایدار توییتر دریافت کرده است.

این ایده درمجموع فکر بدی هم نیست. استفاده از پایه اینستاگرام برای ایجاد یک سرویس مشابه Mastodon با دیدن اسکرین‌شات‌های برنامه کاملاً آشکار می‌شود.

نظر شما درباره محیط رابط کاربری رقیب توییتر اینستاگرام چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی