حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

راهنمای خرید فرش مناسب

نوشته

11 ماه قبل | بدون دیدگاه | مطالب ترنجی

بیش از 40 سال از ورود فرش های ماشینی به خانه های ایرانی می‌گذرد. در تمامی این سال ها مهارت و سلیقه ایرانی در طراحی فرش ها ورود کرده اند. تنوع بالایی از این محصول در این بازار دیده می‌شود. تفاوت سلیقه و تنوع محصولات فرش ماشینی خرید فرش را برای خریداران مشکل تر کرده است. در این مقاله قصد داریم چند نکته کاربردی که در خرید فرش ماشینی مؤثر هستند را معرفی کنیم تا خرید فرش به انتخابی آسان تبدیل شود.

انواع فرش ماشینی

اگر به دنبال خرید فرش هستید باید آمادگی آن را داشته باشید که با انواع متنوع و متفاوتی از این محصول روبه‌رو شوید. طبیعی است که هر کدام از انواع فرش ماشینی دارای ویژگی‌های مختص به خود هستند که مزایا و معایب مخصوص به خودشان را نیز شامل می‌شوند. باید دقت کنید که در زمان خرید فرش پس از در نظر گرفتن ابعاد مورد نیاز و طرح های مورد نظر مانند خرید فرش مدرن یا خرید فرش محتشم و یا …. به نکات کیفیتی در مورد انواع فرش نیز توجه کنیم. در ادامه شما را با برخی از انواع فرش ماشینی آشنا خواهیم کرد:

۱. فرش ماشینی اکریلیک

فرش ماشینی اکریلیک معمولاً دوام و ماندگاری خوبی دارد و به همین دلیل نیز بیشتر افراد در زمان خرید و انتخاب فرش ماشینی به دنبال این مدل می‌روند. به همین دلیل هم می‌توان انتظار داشت که فرش ماشینی اکریلیک به دلیل ماندگاری و سایر ویژگی‌های مثبت خود در میان سایر انواع فرش ماشینی از قیمت بالاتری برخوردار باشند.

یکی از ویژگی‌های دیگر فرش ماشینی اکریلیک که حتماً باید به آن اشاره کنیم این است که اگر آلودگی‌ها و لکه‌های روغنی بر روی این فرش بیفتد به راحتی قابل شست‌وشو نیست. با این حال هرگونه آلودگی و لکه‌ای که در آب حل شود را می‌توانید با خیال راحت از روی فرش ماشینی اکریلیک خود پاک کنید.

۲. فرش ماشینی پلی استر

این نوع از فرش‌های ماشینی به لحاظ آنکه درخشندگی و زیبایی زیادی دارند معمولاً با نام ابریشم مصنوعی شناخته می‌شوند. نکته دیگری که می‌توانیم در رابطه با فرش ماشینی پلی استر ذکر کنیم آن است که فرش بدون پرز و ضد حساسیت از الیاف پلی استر تهیه می‌شود که مهمترین مانع در برابر ایجاد حساسیت و آلرژی‌ها درخانواده است.

۳. فرش ماشینی پلی پرولین

این نوع از فرش‌های ماشینی از الیاف مصنوعی ساخته شده‌اند و معمولاً هم ارزان‌قیمت هستند. از ویژگی‌های فرش ماشینی پلی پرولین می‌توان به جذب پایین رطوبت اشاره کرد. علاوه بر این باید بگوییم که این نوع از فرش‌های ماشینی نسبت به سایر مدل‌ها آسیب کمتری می‌بینند و در نتیجه طول عمر بیشتری را نیز برایتان به همراه خواهند داشت.

مسئله دیگری که باید اشاره کنیم این است که فرش ماشینی پلی پرولین لطافت و نرمی خود را زودتر از دست می‌دهند و در صورتی نیز که به لکه‌های روغنی آغشته شوند به همین راحتی‌ها تمیز نخواهند شد!

نکته پایانی خرید فرش خوب ماشینی

خرید فرش ماشینی هم مانند هر خرید دیگر اصول مربوط به خود را دارد. اگر این اصول را رعایت کنید می توانید با قیمت مناسب فرشی متناسب با نیازتان را خریداری کنید. چند نکته که در خرید فرش مهم و اساسی هستند در این مقاله شرح داده شد. با نگاهی به این مقاله می توانید خرید مطمئنی داشته باشید. اما فراموش نکنیم که خرید از مراکز و سایتهای خرید مطمئن مانند فرش امیرکبیر ریسک انتخاب فرش مناسب را بسیار کاهش می دهد و می توان با خیال آسوده خرید کرد.

 

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
تیم ترنجی