حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل macOS Sonoma با ویجت‌های دسکتاپ، اسکرین‌سیور و حالت مخصوص بازی معرفی شد

نوشته

9 ماه قبل | بدون دیدگاه | Mac، اپل

اپل به‌تازگی از macOS Sonoma، آخرین نسخه سیستم‌عامل دسکتاپ خود، در WWDC 2023 رونمایی کرده است. ویژگی‌های اصلی نسخه جدید شامل پشتیبانی از ویجت‌ها روی دسکتاپ و همچنین اسکرین‌سیورهای (screensavers) متحرک جدیدی است که می‌توانند به‌عنوان تصویر زمینه شما نیز عمل کنند.

اپل macOS Sonoma

ویجت‌ها طوری طراحی شده‌اند که وقتی پنجره جدیدی را باز می‌کنید، در پس‌زمینه محو می‌شوند و اگر دستگاهی در همان شبکه Wi-Fi موجود باشد، مک شما می‌تواند از یک آیفون به ویجت‌ها دسترسی داشته باشد. ویجت‌ها همچنین تعاملی هستند، با یک نسخه نمایشی که نشان می‌دهد چگونه می‌توانید یک وسیله نقلیه متصل را از ویجت دسکتاپ کنترل کنید.

برای اولین بار، macOS اکنون دارای قابلیت اسکرین‌سیور مشابه tvOS است.

همچنین یک «حالت بازی» جدید برای مک وجود دارد. اپل می‌گوید این حالت با تمام بازی‌های موجود در مک کار می‌کند، با کاهش تأخیر صدا برای AirPods و دو برابر کردن نرخ نمونه‌برداری بلوتوث هنگام استفاده از کنترل‌کننده‌های ایکس‌باکس و پلی‌استیشن با مک‌ها. برای تأیید تعهد خود به بازی در مک، اپل از توسعه‌دهنده بازی معروف، Hideo Kojima، در رویداد خود دعوت به‌عمل آورد تا اعلام کند که Death Stranding Director’s Cut به macOS خواهد آمد.

همچنین پیشرفت‌هایی در Metal و یک API جدید وجود دارد که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد بازی‌های ویندوز را به مک منتقل کنند.

کنفرانس ویدیویی نیز با ویژگی Presenter Overlay که به شما امکان می‌دهد صفحه‌نمایش خود را در پشت سر خود نشان دهید، درحالی‌که چهره شما روی دوربین باقی می‌ماند و جلوه‌های واقعیت افزوده که ظاهراً می‌تواند در هر برنامه کنفرانس ویدیویی قابل‌استفاده باشد، بهبودهایی دارد. این افکت‌ها زمانی ایجاد می‌شوند که دوربین شما را تشخیص دهد که درحال انجام ژست‌های خاصی هستید.

اپل macOS Sonoma

اپل macOS Sonoma

گزارش‌ها قبلاً نشان می‌دادند که در سال 2023 اپل از ایجاد تغییرات عمده در سیستم‌عامل مک خودداری می‌کند. ویژگی اصلی سال گذشته Stage Manager بود، روشی جدید برای سازماندهی پنجره‌های باز که با iPadOS 16 نیز به آیپد آمد.

اولین نسخه بتای macOS Sonoma امروز برای توسعه‌دهندگان منتشر می‌شود. اپل می‌گوید نسخه بتا عمومی تابستان امسال در دسترس خواهد بود، درحالی‌که انتظار می‌رود انتشار نسخه نهایی در پاییز امسال محقق شود. جزئیات بیشتر در مورد این به‌روزرسانی را می‌توانید در وب‌سایت اپل بیابید.

نظر شما پیرامون سیستم‌عامل macOS Sonoma چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی