حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حاشیه سود سامسونگ از فروش تبلت بیشتر از گوشی‌های گلکسی است

نوشته

11 ماه قبل | بدون دیدگاه | تبلت، تحلیل بازار، سامسونگ

نمی‌توان انکار کرد که سامسونگ مجموعه کاملی از دستگاه‌های مجهز به اندروید مانند گوشی‌های هوشمند، ساعت‌های هوشمند و تبلت‌ها را به‌فروش می‌رساند. در این میان، می‌توان تصور کرد که گوشی‌های هوشمند بیشترین فروش و سود را برای سامسونگ دارند. آخرین گزارش‌ها اما نشان می‌دهد که این‌طور نیست؛ حداقل در بخش سود، زیرا تبلت ها جایی هستند که سامسونگ بیشترین سود عملیاتی را در آن کسب می‌کند و دلیلی هم پشت این موضوع وجود دارد.

سود سامسونگ از فروش تبلت

افشاگر معتبر Tech_Reve درباره نحوه ثبت سود 300 میلیاردی KRW سامسونگ صحبت کرده است که تقریباً معادل 227 میلیون دلار می‌باشد که مبلغ قابل‌توجهی است. بااین‌حال، بخش هیجان‌انگیز این است که این مقدار نشان می‌دهد که حاشیه سود تبلت ها حدود 10 درصد است، درحالی‌که برای گوشی‌های هوشمند و ساعت‌های هوشمند، به 7 تا 8 درصد می‌رسد.

پیش از اینکه بگوییم وضعیت برای گوشی‌های سامسونگ وحشتناک هستند، باید بگوییم که این‌طور نیست. ساده‌ترین دلیلی که تبلت‌ها سود عملیاتی و حاشیه سود بالاتری را ثبت کردند این است که وقتی به تبلت‌های اندرویدی نگاه می‌کنید، در وهله اول، در این بازار رقبای زیادی به‌چشم نمی‌خورند. بااین‌حال، بازار گوشی‌های هوشمند بسیار متفاوت است و تقریباً برای همه شرکت‌ها رقابت بسیار سختی وجود دارد و کسب سود عملیاتی بالاتر آسان نیست.

همچنین شایان‌ذکر است که این به‌هیچ‌وجه نشان‌دهنده بد بودن تبلت‌ها، تلفن‌های هوشمند و ساعت‌های هوشمند سامسونگ نیست. در حقیقت، سامسونگ از بالاترین سهم بازار گوشی‌های هوشمند برخوردار است و بزرگترین شرکت در فروش تبلت‌های اندرویدی نیز به‌شمار می‌رود. معنای این اعداد این است که سامسونگ با تبلت‌های خود درآمد بهتری نسبت‌به ساعت‌های هوشمند و گوشی‌های هوشمند گلکسی دارد.

سود سامسونگ از فروش تبلت ها

سود سامسونگ از فروش تبلت

بااین‌حال، باید به‌خاطر داشت که تمرکز اصلی سامسونگ بر روی گوشی‌های هوشمند خود باقی خواهد ماند. ما همچنان شاهد عرضه گوشی‌های سری گلکسی A، گلکسی اس و گلکسی Z در هر سال به‌همراه مدل‌های گلکسی F و گلکسی M خواهیم بود که مخصوص مناطق خاصی هستند. در مورد تبلت‌ها، سامسونگ درحال ارائه برخی از محصولات بسیار خوب است و سری آتی گلکسی تب اس 9 مطمئناً چیزی است که به‌نظر می‌رسد تجربه امیدوارکننده‌ای را ارائه دهد.

نظر شما درباره حاشیه سود بیشتر سامسونگ از فروش تبلت نسبت‌به گوشی‌های هوشمند چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی