حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نکات کلیدی که هنگام خرید بیت کوین باید به آن توجه کنید

نوشته

11 ماه قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

این روزها بازار کریپتوکارنسی بسیار داغ است و همه افراد دوست دارند که در آن به نحوی سرمایه گذاری کنند. اما این افراد باید بدانند که خرید هر یک از کوین‌ها یا توکن‌های متفاوت نیازمند توجه به نکاتی است. در صورت عدم توجه به این نکات افراد می‌توانند به دلایل متفاوت متضرر شوند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که این مطلب را تا انتها بخوانید تا با نکات کلیدی که هنگام خرید بیت کوین باید به آن توجه کنید، آشنا شوید. با ما تا انتها همراه باشید.

نکات مهم و کلیدی در زمان خرید بیت کوین

برخی نکات کلیدی و مهم وجود دارند که در زمان خرید بیت کوین و حتی ارزهای دیجیتال دیگر باید به آن‌ها توجه شود. مهم ترین نکاتی که قبل از خرید بیتکوین باید به آن‌ها توجه کنید عبارتند از:

1- ولت یا کیف پول مناسب را انتخاب کنید

اولین نکته ای که باید هنگام خرید بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال به آن توجه کنید، ولت یا کیف پول مناسب است. کیف پول‌ها انواع متفاوتی دارند که ولت نرم افزاری مانند تراست ولت و ولت سخت افزاری مانند لجر دو مورد از بهترین انواع ولت هستند.

برای داشتن این ولت‌ها به شما کلماتی داده می‌شود که در حقیقت حکم نام کاربری و رمز عبور را برای وارد شدن به ولت دارند. در هنگام خرید ارزهای دیجیتال حتماً از امنیت ولت خود اطمینان حاصل کنید. در صورتی که کلمات شما در اختیار افراد دیگر نیز قرار داشته باشند، آن‌ها می‌توانند به راحتی موجودی ولت شما را خالی کنند.

2- قیمت بیتکوین را بررسی و آن را تحلیل کنید

در صورتی که در خصوص قیمت بیت کوین و تحلیل آن سواد خاصی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً قبل از خرید با یک متخصص مشورت کنید. بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال نوسانات بسیاری دارند. در سال 2022 قیمت بیت کوین اوج تاریخی جدیدی را ثبت کرد و به 69 هزار دلار رسید در حالی که چند ماه بعد از آن بیت کوین به زیر 20 هزار دلار برای هر واحد رسید.

همین امر سبب شد که برخی از افراد غیر ماهر و بی تجربه در این بازار ضرر کنند. پس قبل از خریداری بیت کوین، حتماً با یک متخصص مشورت کنید.

3- سرمایه اضافی خود را وارد بازار کریپتوکارنسی کنید

بازار کریپتوکارنسی در سال‌های گذشته نشان داده است در صورتی که افراد صبر کافی داشته باشند، به آن‌ها سود می‌دهد. مهم‌ ترین نمونه این حرف بازار سال 2017 تا 2022 است. در سال 2017 قیمت بیت کوین از 17 هزار دلار برای یک واحد به 3 هزار دلار رسید.

بسیاری افراد در این زمان ضررهای بسیار بزرگی را متحمل شدند. افرادی که صبر کردند و بیت کوین‌های خود را نفروختند، در سال 2022 می‌توانستند این کوین ارزشمند را با قیمت بالای 60 هزار دلار برای هر واحد به راحتی بفروشند. پس پولی را وارد بازار کنید که به این زودی‌ها به آن نیاز ندارید و می‌توانید برای رسیدن به سود حتی چند سال صبر کنید.

4- کارمزد را در نظر بگیرید

برای خرید و فروش تمام ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین، باید کارمزد پرداخت کنید. در بازار کریپتوکارنسی شبکه‌های مختلفی فعال هستند که کارمزد فعالیت در آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. همین امر سبب شده تا در صورت عدم توجه به کارمزد، شاید مجبور شوید هزینه بسیار زیادی را برای هر تراکنش پرداخت کنید.

به همین دلیل قبل از خرید بیت کوین در خصوص کارمزد شبکه آن تحقیق کنید تا بدانید چه عددی را باید برای خرید و فروش به عنوان کارمزد پرداخت کنید. این امر برای کسانی که با مبالغ کم می‌خواهند بیت کوین بخرند بسیار مهم‌تر است. زیرا این کارمزدها نه تنها می‌توانند بخش زیادی از سود آن‌ها را کم کنند، بلکه در برخی موارد می‌توانند موجب متضرر شدن آن‌ها نیز شوند.

5- حتماً لازم نیست یک بیت کوین بخرید

می‌توان بیت کوین را به صورت اعشاری و بخشی از یک بیت کوین کامل خرید. با توجه به این که اکنون بیت کوین بالای 20 هزار دلار برای هر واحد قیمت دارد، افراد می‌توانند حتی با مبالغی مانند 100 و 200 دلار هم مقداری بیت کوین بخرند. به واحد کوچک تر بیت کوین ساتوشی گفته می‌شود و هر 100 میلیون ساتوشی برابر با یک بیت کوین خواهد بود.

6- حواستان به کلاهبرداران باشد

برای خرید بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگری حتماً از صرافی‌ها و پلتفرم‌های معتبر استفاده کنید. همچنین در زمان وارد کردن آدرس ولت خود آن را چند بار چک کنید. زیرا در صورت وارد کردن ولت اشتباه دیگر شما به کوین‌هایی که خریداری کرده اید، دسترسی نخواهید داشت.

برخی برنامه‌ها در این میان وجود دارند که می‌توانند در زمان وارد کردن آدرس ولت آن را تغییر دهند و باعث شوند که کوین‌ها به آدرس کلاهبردار یا هکر واریز شوند. به همین دلیل در هنگام خرید بیت کوین، حتماً چند بار آدرس را به دقت چک کنید تا خطایی رخ ندهد.

جمع‌ بندی

  • • بیت کوین را باید یکی از ارزشمندترین کوین‌های بازار کریپتوکارنسی دانست.
  • • بسیاری از بیت کوین به عنوان پادشاه این بازار یاد می‌کنند. به همین دلیل بازار وابستگی بسیار زیادی به قیمت بیت کوین دارد.
  • • در هنگام خرید بیت کوین باید به نکاتی توجه کرد. از مهم ترین این نکات می‌توان به ولت ایمن، خرید از صرافی‌های معتبر، بررسی چند باره آدرس، خرید بیت کوین به صورت ساتوشی و خرد و صبور بودن اشاره کرد.
  • • اگر سواد کافی در خصوص بازار کریپتوکارنسی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگری حتماً با یک متخصص مشورت کنید.
اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات