حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل علامت تجاری xrOS را پیش از معرفی اولین هدست خود ثبت کرد

نوشته

10 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل، واقعیت افزوده (AR)

شایعه شده است که اپل اولین هدست واقعیت ترکیبی خود را ماه آینده و در رویداد WWDC 2023 معرفی خواهد کرد. درحالی‌که تاکنون شایعات فراوانی را در مورد این دستگاه جدید شنیده‌ایم، برخی از جزئیات آن هنوز نامشخص هستند؛ مانند نام رسمی این هدست و سیستم‌عاملی که اجرا می‌کند. پس از ثبت علامت تجاری “xrOS” در اوایل سال جاری، اپل اکنون علامت تجاری جدیدی را با همین نام در نیوزلند به‌ثبت رسانده است که به‌طور غیرمستقیم نام سیستم‌عامل هدست آینده خود و فونت و استایل رسمی همراه با آن را فاش می‌کند.

علامت تجاری xrOS اپل

علامت تجاری xrOS که در دفتر مالکیت معنوی نیوزلند ثبت‌شده است، نشان می‌دهد که اپل از فونت معروف سانفرانسیسکو خود در بازاریابی xrOS استفاده می‌کند، همان‌طور که برای macOS ،iOS ،watchOS و tvOS نیز از همین فونت بهره می‌برد.

«‌xrOS‌» به معنای «واقعیت گسترده» است. واقعیت گسترده هر دو عملکرد واقعیت افزوده و مجازی را دربردارد که انتظار می‌رود هدست اپل از هر دو فناوری به‌طور همزمان پشتیبانی می‌کند. این نام قبلاً توسط منابع داخلی اپل در سال گذشته تأیید شده بود و اپل همچنین ازطریق یک شرکت ثالث ناشناس، عبارت xrOS را در چندین کشور دیگر نیز ثبت کرده بود.

علامت تجاری xrOS اپل

علامت تجاری xrOS اپل

اپل زمانی که سیستم‌عامل این هدست درحال توسعه بود، به‌طور داخلی آن را “Reality OS” یا “rOS” نامید، اما با نزدیک شدن به زمان معرفی رسمی، درنهایت تصمیم گرفت نام عمومی این سیستم‌عامل را به “‌xrOS‌” به‌روز کند.

xrOS رابطی شبیه به iOS خواهد داشت که بلافاصله برای کاربران اپل آشنا به‌نظر می‌رسد زیرا ظاهر آیفون و آیپد را تداعی می‌کند. یک صفحه اصلی با آیکون‌های برنامه وجود خواهد داشت که می‌توان آن‌ها را مجدداً مرتب کرده و همچنین ویجت‌های قابل تنظیم نیز در آن استفاده خواهد شد.

این هدست دارای نسخه‌های جدیدی از برنامه‌های فعلی اپل مانند Maps و Messages خواهد بود که برای تجربه AR/VR بازطراحی شده‌اند. اپل همچنین درحال ایجاد یک کیت توسعه نرم‌افزار است تا بتوان برنامه‌های شخص ثالث را برای این هدست ایجاد کرد.

انتظار می‌رود اپل این هدست را در جریان رویداد اصلی 2023 WWDC خود در روز دوشنبه، 5 ژوئن، در معرض دید عموم قرار دهد.

نظر شما درباره ثبت علامت تجاری xrOS از سوی اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی