حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اندروید خودرو (Android for Cars) گوگل ویژگی و برنامه‌های جدید دریافت خواهد کرد

نوشته

11 ماه قبل | بدون دیدگاه | Android، خودرو، گوگل

نمی‌توان این واقعیت را انکار کرد که گوگل به‌لطف موفقیت Android Auto که در بیش از دویست میلیون خودرو در سال جاری استفاده خواهد شد، به وسایل نقلیه نفوذ کرده است. درست زمانی که پروژه اصلی گوگل در شرف عبور از این نقطه‌عطف بزرگ است، جانشین آن نیز در راه بوده تا طرز تفکر ما را نسبت‌به سیستم‌های اطلاعات سرگرمی داخل خودرو تغییر دهد. اندروید خودرو (Android for Cars) پروژه جدید گوگل است و با این هدف ارائه می‌شود تا خودروهایی که دارای سیستم‌عامل داخلی این شرکت هستند، در سال جاری شاهد برخی ویژگی‌های جدید و بزرگ باشند.

اندروید خودرو (Android for Cars) گوگل

سیستم‌عامل Automotive درحال به‌دست آوردن قابلیت‌های جدید زیادی است که تقریباً در همه دسته‌ها و ویژگی‌ها، برنامه‌های مختلفی را شامل می‌شود، اما تعداد کمی از آن‌ها به‌اندازه پشتیبانی از نمایش برنامه‌های ناوبری روی دسته ابزار (نمایشگر پشت فرمان) در بین رانندگان رایج خواهند بود. این تغییر ساده، ناوبری را به خط دید راننده نزدیک‌تر می‌کند و به‌جای نگاه کردن به کنسول وسط، دیدن مسیرها را با نگاه کردن به این نمایشگر آسان‌تر می‌کند.

اما ویژگی‌های جدید تنها شامل نمایشگر اضافی نیست که می‌توان آن را کنترل کرد، Automotive OS 14 با پشتیبانی کامل از چند صفحه ارائه می‌شود تا تجربیات مختلفی را برای هر صندلی در خودرو ایجاد کند. درحالی‌که راننده ناوبری را ازطریق نمایشگر پشت فرمان تماشا کرده و سایر جزئیات قابل‌مشاهده را در کنسول مرکزی مشاهده می‌کند، مسافران نیز می‌توانند در مسیریابی کمک کنند یا برنامه‌های دقیق‌تری را روی صفحه‌نمایش خود اجرا کنند، همه این‌ها درحالی‌که است صندلی‌های عقب بازی یا فیلم را به بچه‌ها نشان می‌دهد.

اندروید خودرو (Android for Cars) گوگل

اندروید خودرو (Android for Cars) گوگل

برای تکمیل ناوبری، Waze بالاخره با Google Built-in به خودروها می‌آید. این اپلیکیشن چند سالی است که روی Android Auto بوده، اما با برخی چالش‌ها در ساخت برنامه همراه بود که گفته می‌شود با آخرین نسخه از کتابخانه برنامه Android For Cars برطرف شده است. علاوه‌بر این، تجربه موبایل Waze توانسته است ایستگاه‌های شارژ EV را برای مدت کوتاهی نشان دهد، اما این تجربه اکنون به نمایشگر خودرو نیز می‌آید.

اپلیکیشن‌ها و قابلیت‌های جدید

قلمرو گسترده‌تر برنامه‌ها نیز با بسیاری از قابلیت‌های جدید درحال رشد است که با دسترسی به انواع حسگرهای اضافی در خودرو با سیستم‌عامل Automotive 14 شروع می‌شود. این به‌روزرسانی دسترسی به سطح سوخت، برد محاسبه‌شده و سرعت فعلی را در مدل‌های پشتیبانی‌شده اضافه می‌کند. همچنین این امکان را برای برنامه‌ها فراهم می‌کند تا تجربیات یکپارچه‌تری را برای رانندگان فراهم کنند.

سال گذشته، گوگل دسترسی اپلیکیشن‌ها برای پخش ویدیو و بازی‌ها را مجاز کرد و پس از مدت کوتاهی، مرورگرها نیز اضافه شدند. سپس یوتیوب راه خود را به فهرست برنامه‌های در دسترس باز کرده و GameSnacks نیز به این لیست اضافه شد. هر دوی این‌ها در هر زمانی که وسیله نقلیه پارک شده باشد، در دسترس مسافران و راننده خواهند بود.

دو دسته جدید نیز به این لیست می‌پیوندند. برنامه‌های Google Assistant متمرکز بر اینترنت اشیا (IoT) اکنون ممکن است برای استفاده در Android Auto ارائه شوند. برنامه‌های هواشناسی نیز در لیست انتظار هستند، اما درحال‌حاضر این برنامه به‌صورت آزمایشی درنظر گرفته می‌شود و فقط به برنامه‌های منتخب، ازجمله Weather Radar و Weather Channel محدود می‌شود.

Google Assistant همچنین به‌زودی از پیشنهاد‌های هوشمند پشتیبانی می‌کند و به کاربران این امکان را می‌دهد تا پیام‌های مفید خاصی را با یک ضربه سریع روی نمایشگر ارسال کنند، مانند پاسخ‌های خودکار و اطلاعات مکانی. این ویژگی قبلاً در Auto در دسترس بود، اما بالاخره در راه Android for Cars نیز است.

سرانجام، گوگل با سرویس‌های جلسات مجازی Microsoft Teams ،WebEx و Zoom همکاری می‌کند تا پشتیبانی گسترده تماس را به Android Auto ارائه دهد. به‌زودی می‌توانید در جلسات کاری در حین رانندگی شرکت کنید که مطمئناً قابلیت مفیدی است. بااین‌حال تاکنون هیچ جدول زمانی برای اجرای این قابلیت ارائه نشده و تنها بیانیه‌ای مبنی‌بر اینکه آن‌ها به‌زودی ارائه می‌شوند، منتشر شده است. در این بین، عجیب است که Google Meet در لیست اپلیکیشن‌ها ذکر نشده است.

مثل همیشه، برای جزئیات بیشتر در مورد ویژگی‌های آینده، می‌توانید به پست وبلاگ گوگل نگاهی بیندازید.

نظر شما درباره ویژگی‌های جدید سیستم‌عامل اندروید برای خودرو چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی