حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حتی گلکسی اس ۲۷ اولترا سامسونگ هم حسگر تصویر ۱ اینچی نخواهد داشت؟!

نوشته

11 ماه قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ، شایعات

در حالی که حسگر تصویر بسیار بزرگ ۱ اینچی تا کنون در تعداد قابل توجهی موبایل استفاده شده است اما سامسونگ حتی در Galaxy S23 Ultra نیز از آن استفاده نکرد. شاید فکر کنید که اواخر امسال و با Galaxy S24 Ultra شاهد پایان این روال خواهیم بود. باید بگویم یک شایعه جدید مدعی است که حتی گلکسی اس ۲۷ اولترا سامسونگ هم حسگر تصویر ۱ اینچی نخواهد داشت! اگر این خبر صحت داشته باشد، باید دید که این شرکت کره‌ای برنامه دارد رشد را در چه جهت دیگری ادامه دهد.

عدم استفاده از حسگر ۱ اینچی حتی در گلکسی اس ۲۷ اولترا سامسونگ

همین ابتدا باید توجه داشته باشید، با اینکه گلکسی اس ۲۴ اولترا اواخر سال ۱۴۰۲ رونمایی خواهد شد؛ حتی شایعات مربوط به آن که در این بازه زمانی منتشر می‌شوند نمی‌توانند صحبت بالایی داشته باشند. پس از حالا نمی‌توان برای چندین نسل بعد با اطمینان بالایی صحبت کرد. با این حال گزارش جدید از سوی منبع نسبتا معتبری ارائه شده که به همین دلیل جای تامل کوتاهی روی خبر به ما می‌دهد.

نقشه راه احتمالی سامسونگ برای حسگر تصویر دوربین اصلی گلکسی S Ultra

نقشه راه احتمالی سامسونگ برای حسگر تصویر دوربین اصلی گلکسی S Ultra

همانطور که در تصویر توییت بالا می‌بینید، گفته می‌شود که گلکسی اس ۲۴ اولترا هم از حسگر تصویر ۲۰۰ مگاپیکسلی ISOCELL HP2 سامسونگ بهره خواهد برد. این همان حسگر تصویری است که در گلکسی اس ۲۳ اولترا فعلی استفاده می‌شود. برای یادآوری بد نیست بگویم که سامسونگ ایزوسل HP2 یک سنسور 1/1.3 اینچی با پیکسل های 0.6 میکرونی است.

اوضاع برای گلکسی اس ۲۵ اولترا و گلکسی اس ۲۶ اولترا متفاوت خواهد بود و حسگر تصویر جانشین ISOCELL HP2 را استفاده می‌کنند. متاسفانه هیچ جزئیاتی درباره این حسگر تصویر ارائه نشده است.

البته گفته می‌شود در جذب نور یک ارتقا اساسی انجام خواهد شد. شاید این ارتقا از طریق لنز و گشودگی دیافراگم بازتر صورت بپذیرد. همچنین گفته می‌شود که این حسگر تصویر برمبنای فرآیند ۱۷ نانومتری ساخته می‌شود.

اما برای گلکسی اس ۲۷ اولترا فقط به ذکر اندازه احتمالی حسگر تصویر دوربین اصلی اشاره شده است. جایی که یک حسگر تصویر ۱/۱.۱۲ اینچی محتمل است. این یعنی هنوز در سال ۲۰۲۷ و در Galaxy S27 Ultra هم حسگر تصویر ۱ اینچی به محصولات پرچمدار سامسونگ راه پیدا نخواهد کرد.

همانطور که گفتیم، درصد صحت شایعات طولانی مدت مثل این گزارش معمولا پایین است. با این حال اگر صحیح باشد باید دید که راهبرد سامسونگ برای رقابت با رقبا چیست.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید این شایعه صحیح باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)