حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هزینه تماس تصویری اپراتورهای همراه داخلی چقدر است؟

نوشته

11 ماه قبل | بدون دیدگاه | اخبار داخلی

پیش از این درباره فعال شدن تماس تصویری در ایران با هم صحبت کردیم. با این‌که این قابلیت ارائه شده اما به دلیل عدم هماهنگی اپراتورها با برندها سازنده، اکثر موبایل‌های موجود در بازار ما چنین قابلیتی را ارائه نمی‌کنند. اگر دستگاه شما چنین قابلیتی را دارد شاید بپرسید که هزینه تماس تصویری اپراتورهای همراه داخلی چقدر خواهد بود؟ خوشبختانه به تازگی درباره هزینه این سرویس اطلاعات رسمی ارائه شده است.

هزینه تماس تصویری اپراتورهای همراه داخلی

براساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، سقف تعرفه ۱ دقیقه تماس ویدئویی برای سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری ۱۵۰ تومان است. این کمیسیون همچنین به اپراتورها اجازه داده تا بسته‌هایی با تعرفه متفاوت برای این خدمت تعریف کنند.

درحال‌حاضر برخی از مشترکین همراه اول می‌توانند بدون نیاز به نصب اپلیکیشن خاصی، روی شبکه این اپراتور تماس تصویری برقرار کنند.

کمیسیون تأکید دارد اپراتورها حق ندارند برای تماس تصویری مبالغی تحت عنوان خدمت داده تلفن همراه دریافت کنند.

تعرفه اتصال متقابل مکالمات ویدئویی بین اپراتورهای مختلف ۵۰ درصد «سقف تعرفه مکالمه ویدئویی» تعیین شده است. این یعنی چیزی حدود ۲۲۵ تومان.

تماس تصویری

تماس تصویری

حق‌السهم دولت از درآمد ارائه خدمت مذکور تا انتهای سال 1403 معادل هشت درصد است.

گفتنی است بنابر اعلام وزیر ارتباطات برای راه‌اندازی این سرویس، تولیدکنندگان گوشی باید همکاری کنند؛ چرا که باید این قابلیت روی گوشی‌هایی که در ایران موجود است، فعال شود.

وی گفت:

«با تولیدکنندگان گوشی هم درحال رایزنی هستیم، اما در حوزه کاری ما نیست. از سوی وزارت صمت و وزارت امور خارجه درحال پیگیری هستیم که تولیدکنندگان خارجی این مدل گوشی‌ها، این قابلیت را فعال کنند.»

شما توانستید از خدمات تماس تصویری بدون اینترنت استفاده کنید؟ اپراتور و مدل دستگاه خود را به ما بگویید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)