حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سرمایه گذاری میلیاردی سامسونگ در تأمین پنل OLED برای دستگاه‌های آینده اپل

نوشته

11 ماه قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ، نمایشگر

سامسونگ دیسپلی، بازوی تولید نمایشگر Samsung Electronics، بزرگ‌ترین سازنده پنل‌های OLED در جهان است. پنل‌های OLED این شرکت در گوشی‌های هوشمند اپل و تقریباً اکثر برندهای دیگر تولیدکننده گوشی هوشمند استفاده می‌شوند. این شرکت همچنین پنل‌های OLED و QD-OLED را برای لپ‌تاپ‌ها و تلویزیون‌ها تأمین می‌کند. اکنون، گفته می‌شود سامسونگ در تلاش برای سرمایه گذاری میلیاردها دلار برای بهبود راندمان تولید پنل OLED خود با پیش‌بینی دریافت سفارش‌های بیشتر از سوی اپل است.

سرمایه گذاری سامسونگ در تأمین پنل OLED برای اپل

طبق گزارش Nikkei Asia، سامسونگ دیسپلی درحال سرمایه‌گذاری حدود 4.1 تریلیون KRW (حدود 3.05 میلیارد دلار) برای راه‌اندازی خطوط تولید جدید OLED در کارخانه Tangjeong خود در کره جنوبی است. سامسونگ همچنین اولین شرکتی است که تولید انبوه زیرلایه‌های OLED نسل 8.6 را با ابعاد 2200×2620 میلی‌متر در جهان آغاز می‌کند. سپس این بسترها به پنل‌های OLED با اندازه متوسط برای تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها تبدیل می‌شوند. درنهایت، برنامه سامسونگ دیسپلی ساخت حدود 10 میلیون پنل OLED در یک سال است.

این شرکت درحال‌حاضر از لایه‌های شیشه‌ای نسل ششم با ابعاد 1850×1500 میلی‌متر برای ساخت پنل‌های OLED استفاده می‌کند. ارتقاء به بسترهای نسل 8.6، راندمان تولید را بیش از 2 برابر بهبود می‌بخشد و ظرفیت تولید را افزایش می‌دهد. بااین‌حال، ساخت زیرلایه‌های بزرگ، پیچیدگی بیشتری دارد.

سرمایه گذاری سامسونگ در تأمین پنل OLED برای اپل

سرمایه گذاری سامسونگ در تأمین پنل OLED برای اپل

LG Display همچنین 3.3 تریلیون KRW (حدود 2.46 میلیارد دلار) برای بهبود امکانات تولید OLED خود در کارخانه Paju سرمایه‌گذاری کرده است. این شرکت در آینده از بسترهای نسل ششم استفاده خواهد کرد، به این معنی که نمی‌تواند با نمایشگرهای سامسونگ رقابت کند. هر دو شرکت می‌خواهند قراردادهای تولید OLED را از اپل بگیرند که انتظار می‌رود این شرکت اولین آیپد OLED خود را در سال 2024 و اولین مک بوک پرو OLED خود را نیز در سال 2026 عرضه کند.

هر دو شرکت کره ای درحال رقابت برای دور نگه‌داشتن شرکت‌های تولیدکننده نمایشگرهای چینی از بازار OLED هستند. شرکت‌های چینی درحال‌حاضر بیشتر بازار LCD را تصاحب کرده‌اند و به‌آرامی درحال بهبود فناوری OLED خود هستند. BOE ،Everdisplay Optronix و Visionox ظرفیت تولید OLED خود را به‌لطف یارانه‌های دولت چین افزایش می‌دهند. بنابراین، برای ال‌جی و سامسونگ حیاتی است که 80 درصد سهم فعلی بازار خود را حفظ کرده تا به برتری خود در آینده نیز ادامه دهند.

نظر شما درباره سرمایه گذاری سامسونگ در تأمین پنل OLED برای اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی