حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تیم کوک با تمجید از هوش مصنوعی اشاره کرد که این فناوری «مشکلاتی دارد که باید برطرف شوند»

نوشته

11 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل، چهره ها، هوش مصنوعی

مدیرعامل اپل، تیم کوک، به‌تازگی درمیان محبوبیت روزافزون هوش مصنوعی به‌خصوص ChatGPT و سایر چت‌بات‌ها، نظراتی را پیرامون این فناوری مطرح کرده است.

تمجید تیم کوک از هوش مصنوعی

با انتشار گزارش درآمد مالی اپل در فصل دوم 2023 و عملکرد درخشان این شرکت، تیم کوک، بیان کرد که پتانسیل هوش مصنوعی «بسیار جالب است» اما خاطرنشان کرد که «تعدادی از مسائل وجود دارد که باید در این فناوری حل شوند» و اینکه «بسیار مهم است که نحوه استفاده از هوش مصنوعی باید سنجیده و حساب‌شده باشد».

کوک همچنین گفت اپل درحال‌حاضر هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی را در چندین محصول و خدمات خود ادغام کرده است و به ویژگی‌هایی مانند تشخیص سقوط، تشخیص تصادف و برنامه ECG در اپل واچ اشاره کرد. او اضافه کرد که اپل به استفاده از هوش مصنوعی در محصولات خود بر اساس «حالت سنجیده خود» ادامه خواهد داد.

تمجید تیم کوک از هوش مصنوعی

تمجید تیم کوک از هوش مصنوعی

نیویورک‌تایمز در ماه مارس گزارش داد که هیجان پیرامون چت‌بات‌ها نشان می‌دهد که چگونه سیری و سایر دستیارهای صوتی سنتی «دست برتر خود را در رقابت هوش مصنوعی از دست داده‌اند»، زیرا عملکرد سیری علی‌رغم گذشت بیش از یک دهه از انتشار آن، بسیار محدودتر از چت‌بات‌ها است. The Information نیز ماه گذشته گزارش داد که کارمندان اپل «به‌طور گسترده از سیری به‌دلیل کاستی‌های آن انتقاد می‌کنند» و بهبودهای بزرگی در مدل زبان پیشنهاد کرده‌اند که امیدوارند در نسخه iOS منتشرشده در سال آینده آماده ارائه شود.

گزارش دیگری نیز از کارمندان شنیده شده مبنی‌بر اینکه پایگاه داده سیری “بسیار عظیم” است و هفته ها طول می‌کشد تا آن بتوان را با “ویژگی‌های اساسی” جدید به‌روز کرد. در همین زمان، گفته می‌شود مهندسان کلیدی هوش مصنوعی و یادگیری ماشین اپل به گوگل و سایر شرکت‌ها مهاجرت کرده‌اند.

البته بخشی از این به‌دلیل نگرانی‌های شرکت در مورد حریم خصوصی است. درحالی‌که OpenAI به جمع‌آوری هرچه بیشتر داده متکی است، سایر ویژگی‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی سیری و اپل، تمامی داده‌ها را به‌صورت محلی در دستگاه شما پردازش می‌کنند. همچنین یک بحث مداوم در مورد اینکه آیا ChatGPT و سایر چت‌بات‌های هوش مصنوعی مولد دیگر، محتوای وب را سرقت می‌کنند نیز وجود دارد.

نظر شما درباره تمجید مدیرعامل اپل از هوش مصنوعی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی