حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آغاز ثبت نام در مرحله دوم طرح یکپارچه فروش خودرو از چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ + برنامه زمانی طرح

نوشته

10 ماه قبل | بدون دیدگاه | اخبار داخلی، حتما بخوانید، خودرو

طرح فروش یکپارچه خودرو در مرحله اول خود حداقل یک “نوبت” به متقاضیان داد و اطمینان نسبی را برای آن‌ها حاصل کرد که بالاخره آن بازه زمانی تخمینی، می‌توانند یک خودرو به قیمت روز از کارخانه بخرند. مصرف‌کننده واقعی از این طرح استقبال کرد و حالا نوبت به مرحله دوم این طرح است. قرار بود فرآیند نسبتا طولانی این طرح از امروز (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲) آغاز شود. با این حال امروز اعلام شد که با تاخیر چند روزه، آغاز ثبت نام در مرحله دوم طرح یکپارچه فروش خودرو از چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ خواهد بود. مرحله اول افتتاح حساب وکالتی از این تاریخ تا ۲۹ اردیبهشت ادامه دارد.

مرحله دوم طرح یکپارچه فروش خودرو

شاید بپرسید چرا تاریخ ۱۶ اردیبهشت به ۲۰م همین ماه منتقل شده است؟ آنطور که گفته می‌شود، زمان طرح جدید به دلیل مسائلی از جمله آنالیز وضعیت ثبت‌نام بعد از تغییر نوع خودرو (در نوبت اول طرح یکپارچه) توسط متقاضیانی که نوبت آنها به ۱۴۰۳ موکول شده بود، به تعویق افتاده است.

مدل خودروهای مرحله دوم طرح فروش یکپارچه خودرو اعلام شد:

مدل خودروهای طرح فروش یکپارچه مرحله دوم (اردیبهشت ۱۴۰۲) مشخص شد

همانطور که بالاتر گفتیم فرآیند نسبتا طولانی ثبت نام نوبت دوم طرح یکپارچه عرضه خودرو از چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ آغاز می‌شود و ۱۵ تیر ۱۴۰۲ پایان آن است. خط زمانی به قرار زیر است:

۱- متقاضیان خرید خودرو از طریق سامانه یکپارچه عرضه خودرو، می توانند از تاریخ ۲۰ تا ۲۹ اردیبهشت با مراجعه به سامانه یکپارچه عرضه خودرو به نشانی easalcar.ir تسبت به افتتاح حساب وکالتی اقدام کنند.

۲- از ۲۹ اردیبهشت تا ۳ خرداد فرصت بررسی اطلاعات واجدان شرایط برای حساب وکالتی با موجودی مسدود‌شده خواهد بود.

۳- مرحله سوم ثبت‌نام و انتخاب اولویت‌ها توسط متقاضیان واجد شرایط در ۳ تا ۱۳ خرداد خواهد بود.

۴- مرحله آخر ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ و اعلام لیست اولویت مشتریان با موعد تحویل آن‌ها

هنوز جزئیات حضور خودروسازان برای عرضه در سامانه یکپارچه مشخص نشده است. گفته می‌شود شرکت‌های ایران خودرو، سایپا و تعدادی از شرکت‌های خصوصی خودروسازی در این طرح حضور دارند. متاسفانه درباره مدل‌ها هنوز اطلاعاتی نداریم اما احتمالا ایران‌خودرو با محصولات محدودی در این طرح حاضر باشد.

‌اطلاعات تکمیلی درباره نحوه ثبت‌نام و میزان واریز مبلغ به حساب وکالتی در نوبت دوم طرح یک‌پارچه متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

هایما اس ۷ پلاس سفید

هایما اس ۷ پلاس سفید

در نوبت اول عرضه خودرو در طرح یکپارچه عرضه خودرو در اسفند ماه سال ۱۴۰۱ حدود ۹۰۰ هزار متقاضی خرید خودرو شرکت کردند که حدود ۸۰۰ هزار نفر از این متقاضیان، خواستار خرید خودرو از ایران خودرو بودند.

به همین دلیل نوبت تحویل خودرو خیلی از آنها به ۱۴۰۳ موکول شد. وزارت صمت در راستای اصلاح زمان تحویل به این متقاضیان امکانی را فراهم ساخت تا این متقاضیان نسبت به تغییر نوع خودرو اقدام کنند و بتوانند خودرو خود را در سال جاری تحویل بگیرند. به همین دلیل احتمال حضور متنوع محصولات این خودروساز در مرحله دوم کم است.

شما در این طرح شرکت خواهید کرد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)