حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عینک اپل در بهترین حالت خود در سال 2026 یا 2027 معرفی خواهد شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات، واقعیت افزوده (AR)

به‌گفته‌ی مینگ چی کو، تحلیلگر معتبر اپل، این شرکت همچنان قصد دارد تا سال 2026 یا 2027 عینک واقعیت افزوده خود را عرضه کند، مشروط بر اینکه بتواند فناوری متالنز (metalens) را در این مدت نهایی کند.

عینک اپل

کو در آخرین خلاصه‌ای از نظرسنجی‌ها و پیش‌بینی‌های خود می‌گوید اپل درحال توسعه فناوری متالنز جدید برای جایگزینی پوشش‌های پلاستیکی لنز در طیف وسیعی از دستگاه‌ها است که از iPad و iPhone شروع می‌شود.

متالنزها یک فناوری لنز مسطح هستند که از متاسطح‌ها برای تمرکز نور استفاده می‌کنند. در کاربردهای نوری، آن‌ها می‌توانند از سطح صاف و کاهش ضخامت در مقایسه با لنزهای انکساری منحنی سنتی بهره ببرند.

طبق گفته‌ی کو، کاورهای فلزی قرار است در سال 2024 برای استفاده در سیستم Face ID اپل برای iPad Pro وارد تولید انبوه شوند، سپس آیفون در سال 2025 یا 2026 از آن استفاده خواهد کرد. اگر توسعه طبق برنامه پیش برود، درنهایت شاهد استفاده از این متریال در عینک AR اپل خواهیم بود.

عینک اپل

عینک اپل

با نگاهی بیشتر به آینده، Kuo پیش‌بینی می‌کند که پوشش‌های فلزی می‌توانند بین سال‌های 2028 تا 2030 جایگزین لنزهای پلاستیکی در دوربین‌های موجود شوند، با فرض ادامه پیشرفت خطی در تولید و توسعه الگوریتم نرم‌افزار.

این تحلیلگر می‌گوید: «سرمایه‌گذاران باید توجه داشته باشند که طی چند سال آینده، متالنز به‌تدریج جایگزین لنزهای پلاستیکی موجود در کاربردهای حسگر سه‌بعدی خواهند شد. دستگاه‌های نمایشگر روی سر از نوع عینک، کاربرد جدید متالنز هستند.»

این اولین بار در مدت طولانی است که Kuo جرأت می‌کند یک بازه زمانی عرضه برای عینک اپل ارائه دهد. در مارس 2021، این تحلیلگر پیش‌بینی کرد که اپل قصد دارد تا سال 2025 عینک‌های واقعیت افزوده را عرضه کند. این پیش‌بینی در چارچوب گزارشی درباره توسعه احتمالی اپل برای “لنزهای تماسی” AR انجام شد.

اوایل سال جاری، بلومبرگ گزارش داد که اپل توسعه عینک واقعیت افزوده اپل را که قصد دارد پس از هدست واقعیت ترکیبی خود معرفی کند، متوقف کرده است.

به‌گفته‌ی بلومبرگ، برخی از کارمندان اپل باور ندارند که این شرکت هرگز عینک واقعیت افزوده خود را عرضه کند، زیرا بیشتر گروه AR/VR اپل روی هدست‌های واقعیت ترکیبی کار می‌کنند که انتظار می‌رود اولین آن در ژوئن امسال در 2023 WWDC معرفی شود.

نظر شما درباره احتمال عرضه عینک اپل در سال 2026 یا 2027 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی