حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

لنوو پرفروش‌ترین برند بازار نزولی کامپیوترهای شخصی در چارک اول سال ۲۰۲۳ است

نوشته

11 ماه قبل | بدون دیدگاه | عملکرد تجاری شرکت ها، کامپیوتر شخصی

در این‌که مورد استفاده کامپیوترهای‌شخصی واقعا کم شده است شکی نیست. با توانمندتر شدن محصولات موبایلی، کامیپوترهای شخصی واقعا کاربرد کمتری پیدا کرده‌اند. طبق جدیدترین گزارش‌های پایش بازار بد نیست بدانید که لنوو پرفروش‌ترین برند بازار نزولی کامپیوترهای شخصی در چارک اول سال ۲۰۲۳ است.

پرفروش‌ترین برند کامپیوترهای شخصی

بر اساس جدیدترین گزارش موسسه IDC، بازار رایانه‌های شخصی یک سه ماهه ناامیدکننده دیگر را ثبت کرده است. در چارک اول سال ۲۰۲۳ فروش بازار جهانی در مقایسه با سال گذشته ۲۹ درصد کاهش یافت.

بر اساس داده های اولیه، تعداد کل رایانه‌های شخصی فروخته‌شده از ژانویه تا مارس سال ۲۰۲۳ به 56.9 میلیون دستگاه رسیده که 23.3 میلیون دستگاه کمتر از کل فروش سه ماهه اول 2022 است.

همه 5 برند برتر رایانه های شخصی با کاهش دو رقمی مواجه شده اند و اپل بدترین وضعیت را داشته است. این برند یک افت شدید 40.5 درصدی را در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ نسبت به سال قبل تجربه می‌کند. کمترین افت مربوط به HP است.

لنوو با فروش 12.7 میلیون دستگاه و سهم بازار 22.4 درصد همچنان رهبر بازار جهانی کامپیوترهای شخصی است. HP با فروش 12 میلیون دستگاه و سهم بازار 15.8 درصد در جایگاه دوم قرار گرفت، در حالی که Dell با فروش 9.5 میلیون دستگاه که 13.7 درصد از بازار را به خود اختصاص داده است، در جایگاه سوم قرار گرفت. اپل با فروش 4.1 میلیون دستگاه و 7.2 درصد سهم از بازار در جایگاه چهارم و ایسوس با فروش 3.9 میلیون دستگاه و 6.8 درصد سهم بازار در جایگاه پنجم قرار گرفت.

جدیدترین رکود بازار رایانه‌های شخصی ناشی از تقاضای ضعیف مصرف‌کننده، موجودی اضافی و اقتصادی ناپایدار بود. حتی ماه‌های آینده برای فروشندگان رایانه‌های شخصی خوب به نظر نمی‌رسد، کارشناسان IDC پیش‌بینی می‌کنند که تا پایان سال جاری به رشد بازگردد.

آخرین مرتبه‌ای که یک رایانه شخصی خریدید چه زمانی بود؟ فکر می‌کنید این بازار تا کجا سقوط کند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)