حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ارتفاع استاندارد میز کامپیوتر چقدر است؟

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

آیا از عوارض استفاده از میز کامپیوتر غیراستاندارد مطلع هستید؟ در بسیاری از موارد ارتفاع نامناسب میزهای تحریر و کامپیوتر باعث بروز آسیب‌های جدی در ستون فقرات می‌شود؛ بنابراین نیاز است که هنگام خرید میز کامپیوتر به ارتفاع آن دقت ویژه‌‌ای داشته باشید.

به‌خصوص افرادی که ساعات بیشتری از روز خود را برای کار کردن با کامپیوتر می‌گذرانند نیز باید از یک میز رایانه استاندارد و مناسب استفاده کنند. در این متن می‌خواهیم در مورد ارتفاع استاندارد میز کامپیوتر صحبت کنیم. خواندن این مقاله شاید 5 دقیقه از زمان شما را بگیرد؛ اما پس از آن به‌راحتی می‌توانید یک میز کار مناسب و استاندارد برای خود خریداری کنید.

ارتفاع استاندارد میز کامپیوتر؛ یکی از نکات مهم برای خرید میز کار

ارتفاع میز کامپیوتر باید به‌گونه‌ای باشد که هنگام نشستن روی صندلی، دست‌ها کاملا روی میز قرار گرفته و با آرنج‌ها در یک خط راست باشند. میزهای رایانه مختلفی در بازار موجود هستند که همه آن‌ها از ابعاد استاندارد و مناسبی برخوردار نیستند؛ بنابراین برای خرید این نوع میز باید حتما اندازه ارتفاع آن را بدانید و متناسب با سن و هم‌چنین قد خود بهترین مدل آن را سفارش دهید.

ارتفاع میز کامپیوتر استاندارد ۷۵ سانتی‌متر است. این اندازه بر اساس میانگین قد در مردان که حدود ۱۷۵ سانتی‌متر و در خانم‌ها که حدود ۱۶۲ سانتی‌متر است محاسبه می‌شود. به افرادی که قدی کوتاه‌تر از 162 یا بالاتر از 175 دارند، پیشنهاد می‌شود که هنگام استفاده از میز کامپیوتر از یک صندلی که قابلیت تنظیم ارتفاع دارد، استفاده کنند.

تاثیر استفاده از میز رایانه غیراستاندارد در افراد

در‌صورتی‌که ارتفاع میز رایانه غیر‌استاندارد باشد، به‌تدریج آسیب‌های جبران‌ناپذیری به اعضای بدن شما وارد می‌شود. ارتفاع میز کامپیوتر باید به گونه‌ای باشد که گردن بیشتر از 20 درجه خم نشود، زیرا با خم شدن بیش از حد گردن، مهره‌های شانه و گردن آسیب می‌بینند. در واقع شما باید بتوانید به‌راحتی روی میز کامپیوتر خود کار کنید؛ بدون اینکه مجبور شوید روی حالت بدنی‌تان تغییر سختی ایجاد کرده یا هرگونه درد در مفاصل یا ماهیچه‌ها را احساس کنید.

هنگام تایپ روی میز رایانه، باید بتوان بازوها را موازی با میز قرار داد. هم‌چنین باید فضای کافی بین ران و قسمت زیرین میز وجود داشته باشد. اگر این موارد رعایت نشود احتمالا دردی مزمن در مفاصل و ماهیچه‌ها تجربه خواهید کرد. البته توجه داشته باشید، برخی از این نکات در انواع میزهای تحریر، میز مطالعه و میز کار نیز باید رعایت شود. به‌عنوان مثال اگر هنگام استفاده از هر کدام از این میزها، فضای کافی برای قرار گرفتن پاها وجود نداشته باشد، قطعا ماهیچه‌های ران و زانوی شما دچار آسیب‌ خواهند شد.

مزیت‌ها و فواید استفاده از میز کامپیوتر؛ تضمین سلامت ستون فقرات

در هنگام کار، زمانی که ما پشت رایانه و صندلی میز کامپیوتر نشسته­‌ایم، شاید برایمان مهم نباشد که بدن ما در چه حالتی قرار گرفته و از توجه کافی به آن خودداری کنیم، اما این تصور نادرستی است. هنگامی که بدن در حالت فیزیکی مناسبی قرار گیرد، خستگی کمتری بعد از انجام کارها خواهیم داشت. فواید میز رایانه با ارتفاع استاندارد شامل موارد زیر است که عبارت‌اند از:

جلوگیری از آسیب به چشم‌ها با استفاده از میز کامپیوتر استاندارد

اگر اندازه ارتفاع میز کامپیوتر مطابق با استانداردها باشد، از بروز مشکلات و ناراحتی‌های بینایی هم‌چون انحراف چشم جلوگیری خواهد شد. هم‌چنین به دلیل اینکه چشم شما هنگام کار با کامپیوتر در راستای رایانه قرار می‌گیرد، دراین‌صورت پس از انجام کار، دیگر دچار دردهای چشمی و خستگی بیش از حد نخواهید شد.

پیشگیری از آسیب به دست و پاها و دردهای ماهیچه‌ای

با استفاده از میز رایانه مناسب و با ابعاد و ارتفاع استاندارد، می‌توان از درد ماهیچه‌ دست‌‌ها و پاها نیز جلوگیری کرد. زیرا اگر یک میز رایانه ارتفاع مناسبی داشته باشد، شما فضای کافی برای قرار دادن پاها بین صندلی و میز خواهید داشت. هم‌چنین دست‌های‌تان نیز هنگام کار کردن موازی با میز قرار خواهد گرفت؛ بنابراین مجبور به تغییر حالت غیرمتعارف و سخت در بدن نخواهید بود.

با نشستن روی میز کامپیوتر استاندارد، بهره‌وری خود را افزایش دهید

شاید هرگز تصور نکنید که میز کامپیوتر اداری راحت، روی بهره‌وری شما هم تاثیرگذار باشد. کارمندی که در محل کار  و هنگام نشستن روی میز احساس راحتی کند، بدون شک بهره‌وری بیشتری خواهد داشت و میزان خستگی وی بعد از ساعت کاری نیز کمتر خواهد بود.

جلوگیری از آسیب به ستون فقرات و گردن؛ اصلی‌ترین دلیل استفاده از میز رایانه استاندارد

بسیاری از دردهای کمر و گردن به دلیل رعایت نشدن ابعاد و ارتفاع استاندارد در ساخت میز کامپیوتر یا میز کار است. افرادی که مدت طولانی پشت میز کامپیوتر در حال کار هستند با استفاده از یک میز با ارتفاع استاندارد از آسیب‌ها و دردهایی که در آینده ممکن است متحمل شوند، جلوگیری خواهند کرد.

 میز کامپیوتر با ارتفاع استاندارد و کیفیتی عالی از کجا بخریم؟

در این مقاله در مورد ارتفاع استاندارد میز کامپیوتر اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم. اکنون میدانید که برای خرید میز کامپیوتر باید چه نوع میز و با چه ارتفاعی انتخاب کنید. علاوه‌بر ابعاد استاندارد میز کامپیوتر، جنس آن نیز باید از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد. فروشگاه بلج یکی از تولیدکنندگان مطرح وسایل و دکوراسیون چوبی است که جدیدترین مدل‌های روز بازار را از با‌کیفیت‌ترین متریال‌ها تولید می‌کند.

درصورتی‌که بودجه شما محدود است، اما قصد خرید میزی با استحکام و کیفیت بالا را دارید، ما فروشگاه اینترنتی بلج را به شما معرفی می‌کنیم. قیمت محصولات این فروشگاه به دلیل تولید در کارخانه گروه تولیدی بلج، بسیار مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی است. هم‌چنین امکان خرید اقساطی نیز برای مشتریان وجود دارد؛ بنابراین با خرید از این فروشگاه آنلاین دیگر نگران کیفیت و قیمت محصول موردنظرتان نخواهید بود. ضمن اینکه با تماس به شماره 02153138، می‌توانید از مشاوره رایگان پیش از خرید نیز بهره‌مند شوید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات