حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

افزایش قیمت کارخانه خودروها در فروردین ۱۴۰۲ احتمالا به صورت میانگین ۲۹ درصد است + قیمت دقیق کوییک و شاهین

نوشته

11 ماه قبل | بدون دیدگاه | اخبار داخلی، حتما بخوانید، خودرو

پس از کشمکش‌های فراوان بین شورای رقابت و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و وزارت صمت برای اعلام قیمت جدید خودروها، نهایتا مدیرعامل سایپا در تلویزیون سکوت را شکست و درباره افزایش قیمت محصولات شرکت خود و ایران خودرو صحبت کرد. به صورت خلاصه باید گفت که افزایش قیمت کارخانه خودروها در فروردین ۱۴۰۲ احتمالا به صورت میانگین ۲۹ درصد است. البته این صحبت برای ۲ خودروساز بزرگ کشور مطرح شده و درباره خودروهای مونتاژی هنوز اطلاعات دقیقی وجود ندارد.

افزایش قیمت کارخانه خودروها فروردین ۱۴۰۲

مدیرعامل شرکت سایپا یعنی آقای محمدعلی تیموری، با حضور در بخش خبری ساعت ۱۴ شبکه یک صداوسیما درباره افزایش قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا در فروردین ۱۴۰۲ صحبت کرد. او گفت:

آخرین بار آذرماه ۱۴۰۰ افزایش قیمت برای خودروها اعلام شده بود و از آن زمان تاکنون هیچ افزایش قیمتی برای نرخ‌های کارخانه‌ای ایران‌خودرو و سایپا اعمال نشده بود.

او عنوان می‌کند:

شورای رقابت و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به عنوان دو تصمیم گیر و تصمیم ساز برای تعیین قیمت‌های خودروها هستند که حدود پنج ماه پیش از عید امسال فعالیت خود را برای تعیین قیمت‌های جدید آغاز کردند.

به گفته ایشان:

این دو دستگاه، مبنای قیمت‌گذری‌های جدید را بر گزارش ۶ ماهه نخست حسابرسی ایران‌خودرو و سایپا قرار دادند، همچنین در شیوه دومی که مورد استفاده قرار گرفت سه خودروی خارجی که همتراز خودروهای ایرانی از نظر کیفیت و اندازه بودند مورد مقایسه قیمتی قرار گرفتند.

شاهین سایپا

بر اساس صحبت‌های ایشان:

متوسط افزایش قیمتی که برای خودروهای این دو خودروساز پس از ۱۸ ماه اعمال شده، نزدیک به ۲۹ درصد است، به طوری که این افزایش در خودرویی نظیر شاهین سایپا ۱۸ درصد و در کوئیک اتوماتیک ۱۷ درصد است.

بر این اساس باید گفت که قیمت کارخانه جدید خودروی شاهین در فروردین ۱۴۰۲ برابر ۴۰۵ میلیون تومان خواهد بود.

همچنین قیمت کارخانه خودرو کوییک اتوماتیک در فروردین ۱۴۰۲ معادل حدود ۳۲۵ تا ۳۳۰ میلیون تومان می‌شود.

مدیرعامل سایپا ادامه‌داد:

همچنین خودروهایی نظیر سمند، پژو ۲۰۶، تارا و پژو پارس گروه صنعتی ایران‌خودرو افزایشی کمتر از ۲۹ درصد خواهند داشت.

متاسفانه عدد دقیقا افزایش قیمت محصولات ایران خودرو هنوز مشخص نیست. با این حال این افزایش قیمت ۲۹ درصدی هنوز هم با قیمت بازار فاصله زیادی دارد.

وی اظهار داشت:

همه خودروهای داخلی که با نظر شورای رقابت، غیر رقابتی تشخیص داده شده اند در حیطه قیمت‌گذاری‌های این شورا قرار گرفته‌اند و نرخ‌های جدید امروز در سایت دو گروه خودروسازی بزرگ کشور بارگزاری خواهد شد.

متاسفانه تا لحظه نگارش این خبر، لیست کاملی منتشر نشده است.

مدل خودروهای داخلی طرح فروش بدون قرعه کشی مشخص شد (لیست آپدیت شد)

وی تصریح‌کرد:

میانگین افزایش قیمتی که در ابتدا شورای رقابت نظر داشت، بیش از ۴۰ درصد بود اما پس از مکاتبه معاون اول رییس‌جمهوری، این نرخ ها دوباره پالایش شد.

وی همچنین با اشاره به پیش‌فروش‌های انجام شده تاکنون، تاکید کرد:

مطابق قراردادهای منعقد شده بین خودروسازان و مشتریان، تحویل خودروها بر اساس قیمت‌های روز درب کارخانه خواهد بود و بر این اساس، مشتریان خودروها را به قیمت مصوب فعلی دریافت خواهند کرد.

مدت زمان اعتبار این قیمت‌ها مشخص نشده است. باید صبر کرد و دید که آیا افزایش قیمت ۳ ماهانه صورت خواهد گرفت یا خیر؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)