حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

امتیاز DxO دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس شیائومی منتشر شد: برابر با شیائومی ۱۲

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | برترین‌های ترنجی، تست، دوربین، ردمی

شیائومی تصمیم گرفت که Redmi Note 12 Pro Plus را با حسگر تصویر ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ ISOCELL HPX همراه کند. عنوان “دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی” قطعا انتظارهای زیادی را ایجاد می‌کند. با مشخص شدن امتیاز DxO دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس شیائومی می‌بینیم که شاید این انتظارها برآورده نشود. البته که همچنان یک دستگاه میان‌رده جالب است.

امتیاز DxO دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس

بد نیست بدانید که هر سه عضو اصلی خانواده ردمی نوت ۱۲ دوربین سلفی ۱۶ مگاپیسکلی دارند، دوربین دوم آن ها ۸ مگاپیکسلی فوق عریض و دوربین سوم ۲ مگاپیکسلی نامشخص است. در مدل پرو پلاس یک دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی به این مجموعه اضافه خواهد شد.

با بررسی‌های DxOmark امتیازهای زیر به دست آمده است:

امتیاز کلی ۱۱۳ است که جایگاه این دستگاه را در رتبه ۷۴مین دستگاه برتر تست شده توسط DxO قرار می‌دهد. قاعدتا از یک موبایل با دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی انتظار چنین رتبه پایینی ندارید. به خصوص که مثلا دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی گلکسی اس ۲۳ اولترا توانسته امتیاز ۱۴۰ و رتبه دهم را بگیرد.

خب مثل همیشه باید تکرار کرد که “مگاپیکسلی (ابعاد تصویر) همه چیز نیست”. برای مقایسه بد نیست بدانید که امتیاز آیفون ۱۱ با دوربین ۱۲ مگاپیکسلی و حسگر تصویر کوچک ۱/۲.۵۵ اینچی آن امتیاز بهتری دارد. همچنین دستگاه‌های دیگری چون Pixel 6 یا حتی شیائومی 12T از آن بهتر هستند.

با این حال نباید فقط نیمه خالی لیوان را دید. این دستگاه میان‌رده امتیازی برابر با مدل پایه پرچمدار سال گذشته شیائومی یعنی Xiaomi 12 ثبت نموده است.

شیائومی Redmi Note 12 Pro Plus در نور روز عملکرد خوبی دارد. خوشبختانه قادر است محدوده دینامیکی و تعادل رنگ سفید را حتی در شرایط کم نور رعایت کند. علاوه بر این، نوردهی خودکار آن در هر اکثر شرایط نوری به خوبی کار می کند.

با این حال، DxOMark مشکلات سایه، رنگ و مصنوعات را ثبت کرده و با فوکوس خودکار آهسته ترکیب می شود تا شما را خسته کند. متأسفانه، ویدیوهای 4K نیز به دلیل از دست دادن جزئیات دقیق و وضوح، بیش از حد تجربه بصری شما آسیب می زند.

دوربین 8 مگاپیکسلی و f/2.2 فوق عریض هم چیزی برای ارائه ندارد و فقدان دوربین تله فوتو اختصاصی، نمره بخش بزرگنمایی یا زوم را کاهش داده است.

نظر شما چیست؟ از یک دستگاه میان‌رده چقدر باید انتظار داشت؟ از یک دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی استفاده شده روی آن چطور؟ این عملکرد برای ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس از نظر شما قابل قبول است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)