حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

افت ارزش گلکسی اس 23 در دو ماه اول عرضه بسیار بیشتر از آیفون 14 و پیکسل 7 بوده است

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | تحلیل بازار، سامسونگ

آیفون‌های اپل در حفظ ارزش بلندمدت خود نسبت‌به گوشی‌های اندرویدی معروف هستند. ارزش فروش یک گوشی هوشمند درواقع بیانگر ارزش کلی این دستگاه پس از گذشت یک دوره زمانی از لحظه عرضه اولیه آن محسوب می‌شود. تاکنون، عرف بازار به‌گونه‌ای بوده که استهلاک گوشی‌های برتر اندرویدی حتی از آیفون‌های قدیمی نیز بیشتر است. خب، این مسئله در سال جاری نیز صدق می‌کند. براساس آخرین برآوردهای بازار، افت ارزش گلکسی اس 23 در دو ماه اول عرضه به 56.7 قیمت اولیه خود رسیده که بسیار بیشتر از آیفون 14 و پیکسل 7 در مدت‌زمان مشابه بوده است.

افت ارزش گلکسی اس 23

بر اساس آخرین برآورد بازار آنلاین گوشی‌های هوشمند توسط SellCell، سری گلکسی S23 و همچنین پیکسل 7 بخش بیشتری از ارزش خود را در مقایسه با سری آیفون 14 از دست دادند. طبق داده‌های SellCell، گلکسی S23 که با قیمت 799.99 دلار در 17 فوریه سال جاری عرضه شد، 41.1 درصد از ارزش اولیه خود را در ماه اول و 43.3 درصد را در طی دو ماه از دست داده است. این بدان معناست که گلکسی S23 جدید، تنها دو ماه پس از عرضه اولیه، فقط 56.7 درصد از ارزش اصلی خود را حفظ کرده است.

افت ارزش گلکسی اس 23

افت ارزش گلکسی اس 23

از سوی دیگر، سری آیفون 14 اپل پس از دو ماه تنها 31 درصد از ارزش خود را از دست داد. بنابراین، با درنظرگرفتن تمام داده‌ها، گلکسی اس 23 چیزی حدود 1.4 برابر سریعتر از آیفون 14 مستهلک شده است. بدترین قسمت این است که ارزش گلکسی اس 22 که سال گذشته عرضه شد، تنها دو ماه پس از عرضه، 3 برابر نسبت‌به آیفون 13 کاهش یافت.

نسخه 1 ترابایتی Galaxy S23 Ultra بیشترین ارزش خود را در عرض دو ماه از دست داده است. این دستگاه با برچسب قیمت 1619 دلاری 55.6 درصد از ارزش خود را از دست داده و اکنون تنها 719 دلار ارزش دارد. اگر به‌دنبال سرمایه‌گذاری بهتری هستید، آیفون 14 پرو مکس 128 گیگابایتی باید انتخاب شما باشد، زیرا در عرض دو ماه تنها 13.6 درصد از ارزش خود را از دست داده است. این اطلاعات همچنین نشان می‌دهد که آیفون 14 در حفظ ارزش نسبت‌به نسل قبلی خود یعنی آیفون 13 نیز چندان خوب نیست؛ به‌طوری‌که پس از شش ماه، ارزش آیفون 14 5.7 درصد کمتر از آیفون 13 در مدت‌زمان مشابه بوده است.

ارزش فروش مجدد (MSRP) بالا ممکن است ارزش گوشی هوشمندتان را به شما نشان دهد، اما ارزش پایین‌تر نشان‌دهنده کیفیت گوشی نیست. اگر قصد دارید سرمایه‌گذاری خود را حفظ کنید، عملکرد گوشی و احتمالاً دوربین آن باعث می‌شود سرمایه‌گذاری شما ارزش آن را داشته باشد.

نظر شما درباره افت ارزش قابل‌توجه سری گلکسی اس 23 نسبت‌به پرچمداران اپل و گوگل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی