حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

جنرال موتورز از Android Automotive به‌جای Apple CarPlay و Android Auto در خودروهای تمام برقی خود استفاده خواهد کرد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | خودرو

همه ما دیده‌ایم که وقتی یک شرکت خودروسازی سعی می‌کند پلتفرم نرم افزاری خود را توسعه دهد، چه اتفاقی می افتد. در حالی که برخی موفق به ایجاد یک سیستم معمولی می شوند، برخی به طرز بدی شکست می خورند. به گفته ادوارد کومر، رئیس بخش دیجیتال جنرال موتورز، این شرکت قصد دارد سال آینده اپل کارپلی و اندروید اتو را کنار بگذارد. در حقیقت جنرال موتورز از Android Automotive به‌جای Apple CarPlay و Android Auto در خودروهای تمام برقی خود استفاده خواهد کرد.

استفاده از Android Automotive به جای Apple CarPlay و Android Auto

اولین محصول جنرال موتورز که از سیستم فعلی اپل و گوگل دور می شود، Chevy Blazer EV 2024 خواهد بود. خوشبختانه این حرکت آنقدرها که در نگاه اول به نظر می‌رسد دراماتیک نیست. جنرال موتورز رقابت را تماشا می کند و قصد توسعه نرم افزار خود را ندارد. در عوض، این شرکت قرار است از سیستم Android Automotive استفاده کند.

تفاوت Android Auto و Android Automotive چیست؟

ابتدا به این پرسش پاسخ دهیم که تفاوت Android Auto و Android Automotive چیست؟ در حالی که اندروید Auto صرفاً یک خروجی نمایشگر بهینه شده از برخی نرم افزارهای موبایل شما روی نمایشگر خودرو است، اندروید اتوموتیو روی خود خودرو نصب شده است و بدون نیاز به دستگاه خارجی اجرا می شود.

تفاوت دیگر این است که Android Auto در همه دستگاه‌ها، ظاهری یکپارچه دارد اما Android Automotive بسیار قابل شخصی‌سازی است و هر برند می‌تواند آن را آنطور که می‌خواهد تغییر دهد.

جنرال موتورز استدلال می‌کند که Android Automotive یک قدم جلوتر از Android Auto است و به شرکت کنترل بیشتری بر تجربه کاربر می‌دهد. علاوه بر این Android Automotive با هشت سال به‌روزرسانی Google Maps و Google Assistant رایگان همراه است. با درهم آمیختن فناوری کمک راننده آینده با مسیریابی داخلی، برای انجام عملکردهای هوشمند خودرو خود، به تلفن نیاز نخواهد داشت.

جنرال موتورز اولین شرکتی نیست که به پتانسیل موجود در Android Automotive پی برده است. Volvo، Polestar، BMW، Honda و Stellantis همگی در حال کار بر روی استفاده از این نرم افزار در خودروهای خود هستند، حتی فولکس واگن نیز چنین تصمیمی دارد و می‌خواهد ماشین‌هایش بدون نیاز به تلفن کار کنند.

این یک رویکرد جالب و به نوعی منطقی است. در حالی که اکثر خودروسازان، به ویژه تولیدکنندگان خودروهای برقی، برای ادغام بیشتر تلفن‌های ما با خودروهای ما تلاش می کنند، جنرال موتورز چنین چیزی را نمی‌خواهد. این شرکت می‌خواهد مطمئن شود که خودرو مستقل است و تمام عملکردهای خود را بدون نیاز به ابزار خارجی ارائه می‌کند.

بدی احتمالی Android Automotive چیست؟

در حالی که Android Automotive به مدت 8 سال به روز می شود اما فقط برنامه‌های ضروری را ارائه می دهد. عملکرد اضافی به معنای خرید نرم افزار یا پرداخت هزینه اشتراک یا شاید هم ترکیبی از هر دو است. در حالی که Android Auto به این معنی است که یک برنامه از تلفن شما در ماشین نیز کار می کند.

آنطور که گفته می‌شود، نسل بعدی Apple CarPlay عملکردی مشابه با Android Automotive ارائه می دهد. جنرال موتورز در حال برنامه ریزی است تا پشتیبانی از اندروید اتو و اپل کارپلی را فقط از خودروهای برقی خود حذف کند و فعلا خودروهای دیگر این برند چنین تغییر نخواهند داشت.

نظر شما چیست؟ این تصمیم را می‌پسندید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)