حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اوپو به‌زودی از بخش عمده‌ای از بازار اروپا خارج می‌شود

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اوپو، تجاری

اوپو، یکی از تولیدکنندگان پیشرو گوشی‌های هوشمند در چین، قصد دارد از فعالیت‌های تجاری خود در بخش عمده‌ای از اروپا شامل آلمان و بریتانیا کناره‌گیری کند. این شرکت تنها چند کارمند را برای انجام عملیات اساسی حفظ خواهد کرد و انتظار می‌رود این طرح در اواسط سال 2023 اجرا شود. این اقدام در بحبوحه شرایط سخت بازار در اروپا صورت می‌گیرد، جایی که هزینه‌های فروش بالا و کاهش قدرت خرید مصرف‌کنندگان، کار سودآوری را برای شرکت‌ها دشوار کرده است.

خروج اوپو و وان پلاس از بازار اروپا

تصمیم OPPO برای کاهش فعالیت‌های خود در اروپا نشان‌دهنده محیط چالش‌برانگیز تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در این منطقه است. بر اساس تحقیقات Counterpoint، عرضه گوشی‌های هوشمند در اروپا در سال 2022 تا 17 درصد کاهش یافته که بدترین وضعیت این صنعت از سال 2012 تاکنون است.

کاهش فروش گوشی‌های هوشمند در اروپا به‌دلیل عوامل متعددی ازجمله درگیری روسیه و اوکراین و تورم صورت گرفته که باعث کاهش قدرت خرید مصرف‌کنندگان شده است. علاوه‌بر این، هزینه‌های عملیاتی بالای مرتبط با انجام مسائل تجاری در منطقه، دستیابی به سودآوری را برای شرکت‌ها دشوار کرده است.

به‌گزارش gizmochina، با وجود این چالش‌ها، OPPO همچنان به بازار اروپا متعهد است و قصد دارد در آینده به‌طور دقیق و کارآمد در بازارهای کلیدی سرمایه‌گذاری کند. این شرکت اخیراً نسخه جهانی OPPO Find N2 Flip خود را در انگلستان عرضه کرده است و چندین محصول و فناوری را در کنگره جهانی موبایل در بارسلونا اسپانیا به‌نمایش گذاشت.

سهم پایین فروش گوشی‌های اوپو در بازار اروپا

سهم پایین فروش گوشی‌های اوپو در بازار اروپا

بااین‌حال، اوپو همچنین با یک موضوع دعوی حقوقی ثبت اختراع دشوار در اروپا مواجه است. نوکیا پس از ورود این شرکت به بازار اروپا، از اوپو به‌دلیل نقض پتنت در فنلاند، آلمان، سوئد، بریتانیا، هلند و سایر کشورها شکایت کرده است.

در پاسخ به شرایط چالش‌برانگیز بازار، کارشناسان صنعت بیان می‌کنند که تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند برای برجسته شدن در بازار شلوغ باید بر نوآوری و تمایز تمرکز کنند. شرکت‌ها همچنین باید با شرکت‌های حمل‌ونقل و خرده‌فروشان همکاری نزدیک داشته باشند تا به‌طور مؤثر محصولات خود را در منطقه بازاریابی و توزیع کنند.

نظر شما درباره خروج اوپو و وان پلاس از بازار اروپا چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی