حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هواوی پی ۶۰ آرت با طراحی خاص، دوربین اصلی دارای دیافراگم متغیر ۱۰ مرحله‌ای و زوم 200X رسما معرفی شد + ارتباط ماهواره ای ۲ طرفه

نوشته

1 سال قبل | 2 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، هواوی

هواوی امروز محصولات جدید پرچمدار خود را در بخش موبایل معرفی کرد. این محصولات شامل خانواده Huawei P60 و گوشی تاشو Huawei Mate X3 می‌شود. در این مطلب می‌خواهیم به بالارده‌ترین عضو خانواده هواوی P60 بپردازیم. هواوی پی ۶۰ آرت با طراحی خاص، دوربین دارای دیافراگم متغیر ۱۰ مرحله‌ای و زوم 200X رسما در چین معرفی شده و قیمتی معادل بالای ۱۳۰۰ دلار دارد. ارتباط ماهواره‌ای دو طرفه از دیگر مشخصات مهم آن است.

هواوی پی ۶۰ آرت

گوشی پرچمدار پریمیوم ۲۰۲۳ هواوی یعنی Huawei P60 Art در بخش طراحی کاملا جسور عمل می‌کند. برجستگی دوربین مستطیلی، مربعی و دایره‌ای را پیش از این دیده بودیم. حالا Huawei تصمیم دارد یک قاب کاملا منحصر به فرد را برای مجموعه دوربین اصلی جذاب این دستگاه ارائه کند.

Huawei P60 Art

Huawei P60 Art

دوربین سه گانه اصلی هواوی P60 Art شامل دوربین اصلی، فوق عریض و پریسکوپی می‌شود. هواوی از سیستم تصویربرداری اختصاصی خود با نام XMAGE در این دستگاه استفاده کرده است. اما مشخصات هر کدام از این دوربین‌ها چیست؟

  1. ۱- دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با دیافراگم متغیر ۱۰ مرحله‌ای بین f/1.4 تا f/4.0 – مجهز به لرزشگیر اپتیکال تصویر – حسگر تصویر با زیرپیکسل‌های RYYB
  2. ۲- دوربین فوق عریض ۴۰ مگاپیکسلی با f/2.2 – حسگر تصویر با زیرپیکسل‌های RYYB
  3. ۳- دوربین پریسکوپی ۴۸ مگاپیکسلی – لرزشگیر حسگر تصویر ۳ محوره – زوم ۳.۵ برابر اپتیکال
  4. ۴- دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی

این مجموعه دوربین توانایی ارائه زوم ۲۰۰ برابر دیجیتال را دارد. هنوز نمی‌توان درباره این ادعا اظهار نظر کرد اما برمبنای دوربین پریسکوپی با زوم ۳.۵ برابر اپتیکال، ارائه چنین دامنه بزرگنمایی دیجیتالی کمی عجیب است.

هواوی فناوری به نام Ultra-Dynamic Range را برای این دستگاه معرفی کرده است که مشخصا به بهبود HDR کمک خواهد کرد.

نمایشگر هواوی P60 Art یک پنل ۶.۶۷ اینچی OLED با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز است که در چهار لبه آن کمی خمیدگی وجود دارد. رفرش‌ریت متغیر بین ۱ تا ۱۲۰ هرتز به لطف پنل LTPO در دسترس است. کاهش نور با فرکانس بالا ۱۴۴۰ هرتز، بازتولید ۱ میلیارد رنگ، رزلوشن 2700×1220 پیکسل و شیشه مقاوم Kunlun Glass برای این بخش در نظر گرفته شده است.

در بخش سخت افزار به تراشه اسنپدراگون ۸ پلاس نس ۱ با اتصال محدود به 4G قرار دارد. درباره حافظه رم هنوز اطلاعات دقیقی ارائه نشده اما حافظه داخلی ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی خواهد داشت. سیستم عامل HarmonyOS 3.1 اختصای هواوی در بخش نرم افزار حضور خواهد داشت.

باتری ۵۱۰۰ میلی آمپری هواوی P60 Art با شارژر ۸۸ وات سیمی یا ۵۰ وات بی‌سیم شارژ خواهد شد. شارژ وایرلس معکوس ۷.۵ واتی نیز موجود است.

با وزن ۲۰۰ گرمی و ضخامت ۸.۳۸ میلی متری برای این حجم باتری و اندازه نمایشگر باید گفت که جایی در میانه رقابت می‌ایستد. خوشبختانه گواهی IP68 برای این دستگاه دریافت شده است. بلندگوی استریو متقارن برای ارائه تجربه صوتی بهتر تعبیه نیز وجود دارد.

هواوی توانایی ارتباط ماهواره ای دو طرفه را با Beidou Satellite Information 2.0 به پی ۶۰ آرت اضافه می‌کند.

قیمت هواوی P60 Art چند است؟

هواوی پی ۶۰ آرت یک پرچمدار پریمیوم است و با مشخصاتی که دارد در رده قیمت ارزانی قرار نخواهد گرفت. این دستگاه در حال حاضر در چین رونمایی شده و برای مدل ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی خود، حدودا معادل ۱۶۱۰ دلار قیمت دارد. مدل ۲۵۶ گیگابایت آن ۱۳۱۷ دلار خواهد بود.

درباره عرضه جهانی این محصول اطلاعاتی در دست نیست.

نظر شما چیست؟ Huawei P60 Art را می‌پسندید؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
tiptiper

گوشی قوی و بالا رده ای هست تست این مدل در کنار اپل آیفون ۱۴ پرو مکس و سامسونگ اس ۲۳ اولترا جالب خواهد بود

.Yakuza

بینهایت…با این پردازنده ..انگار یک دفعه از نوکیا ساده همچین گوشی دیدی..

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)