حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بنچمارک اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۲ کوالکام را ببینید: رقیب اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱

تراشه جدید سری ۷ کوالکام می‌خواهد پا را از یک نمونه میان‌رده فراتر گذاشته و به رقابت با پرچمدارها برود، حداقل پرچمدار یک نسل قبل‌تر! به تازگی بنچمارک اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۲ کوالکام منتشر شده و آن را رقیب اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ نشان می‌دهد.

بنچمارک اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۲

در حالی که همه منتظر رونمایی از اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۱ بودند، کوالکام تصمیم گرفت تا نام تراشه میان‌رده جدید خود را اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۲ انتخاب کند! تراشه Snadragon 7+ Gen 2 با وعده بهبود ۵۰ درصدی عملکرد ارائه می‌شود.

کوالکام نوید بهبود عملکرد و بهره وری انرژی قابل توجهی را در Snapdragon 7+ Gen 2 می دهد. هسته اصلی CPU مدل Kryo با فرکانس 2.91 گیگاهرتز همراه است. پردازنده مرکزی ۳ کلاستره این تراشه به صورت 1+3+4 بوده و در مقایسه با Snapdragon 7 Gen 1 بیش از ۵۰ درصد افزایش عملکرد را ارائه می دهد.

مشخصات دقیق بخش CPU یا پردازنده مرکزی این تراشه را اینجا می‌توانید ببینید:

همانطور که می‌بینید، ۱ هسته اصلی Cortex-X2 در کلاک ۲.۹۱ گیگاهرتز اینجا حضور دارد. کلاستر دوم با ۳ هسته Cortex-A710 در کلاک ۲.۴۹ گیگاهرتز و کلاستر سوم با ۴ هسته Cortex-A510 در کلاک ۱.۸ گیگاهرتز همراه است. معماری ساخت ۴ نانومتری TSMC برای ساخت آن استفاده می شود.

دستگاهی که این تراشه روی آن تست شده، یک دستگاه مرجع کوالکام است. در نتیجه شاید این نتایج روی موبایل ساخت برندهای دیگر که به صورت تجاری عرضه می‌شوند، کمی متفاوت باشند.

نمایشگر ۱۴۴ هرتز و عدم حضور سیستم خنک‌کننده فعال از جمله موارد قابل توجه است. البته احتمالا سیستم‌خنک‌کننده غیرفعال باید در آن استفاده شده باشد که اینجا ذکر نشده است.

بسیار خوب، به سراغ ننایج بنچمارک‌ها می‌رویم.

مقایسه نتیجه بنچمارک GeekBench 5 اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۲ با رقبا

نتیجه بنچمارک GeekBench 5 اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۲

نتیجه بنچمارک GeekBench 5 اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۲

همانطور که در تصویر بالا می‌بینید، امتیاز ۱۲۰۷ در بخش تک هسته‌ای و ۳۹۶۸ در بخش چند هسته‌ای در یکی از تست‌ها ثبت شده است. با این حال میانگین تست‌های گرفته شده از این تراشه امتیاز ۱۲۱۱ بخش نک هسته‌ای و ۴۰۲۴ بخش چند هسته‌ای را نشان می‌دهد.

در چارت زیر می‌توانید مقایسه این تراشه با لیستی از پرچمدارهای به روز و نسل قبلی را ببینید. همچنین تراشه دو نسل قبلی خودش یعنی Snapdragon 778G Plus هم اینجا هست که امتیاز به مراتب پایین‌تری را ثبت کرده است.

 

نتیجه بنچمارک GeekBench 5 اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۲ در مقابل رقبا

نتیجه بنچمارک GeekBench 5 اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۲ در مقابل رقبا

بر اساس این نتایج می‌توان گفت که اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۲ از گلکسی اس ۲۲ اولترا مدل اگزینوس ۲۲۰۰ و اسنپدراگون ۸ نسل ۱ قوی‌تر است. اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ امتیاز کمی بهتر را ثبت می‌کند و حتی در تست تک هسته‌ای از وان پلاس ۱۱ با اسنپدراگون ۸ نسل ۲ هم بهتر است!

چنین عملکردی برای یک تراشه میان‌رده واقعا جذاب است. اما بخش پردازش گرافیکی چطور است؟

نتیجه بنچمارک 3DMark اسنپدراگون ۷ پلاسل نسل ۲ در مقابل رقبا

در بخش پردازش گرافیکی با وجود رفرش‌ریت ۱۴۴ هرتز نمایشگر، عملکرد این تراشه پایاپای با گلکسی اس ۲۲ اولترا مدل اگزینوس ۲۲۰۰ است. البته که از اسنپدراگون ۸ نسل ۱ عقب‌تر می‌ایستد اما همچنان نسبت به تراشه دو نسل قبل خود یک جهش بیش از دو و نیم برابری را دارد.

با این حال آیا تست بعدی نشان می‌دهد که این تراشه در بازی‌های طولانی مدت می‌تواند حتی بهتر اسنپدراگون ۸ پسل نسل ۱ باشد!

پایداری عملکرد Snapdragon 7 Plus Gen 2 چقدر است؟

از نظر پایدای می‌توان دید که در استرس تست Wild Life بنچمارک 3DMark یک عملکرد کاملا پایدار (دقیقا ۹۹.۷۶ درصد) را ثبت می‌کند که از نظر پایداری زیر لود پردازش طولانی مانند تراشه دو نسل قبل خود یعنی اسنپدراگون 778G Plus است اما توان آن بیش از دو و نیم برابر بالاتر است. در حقیقت اگر طولانی مدت بازی کنید، این تراشه عملکرد بهتری نسبت به گوشی‌های مجهز به اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ روی یک گوشی گیمینگ مانند ROG Phone 6 را به شما می‌دهد!

از یاد نبرید که این تست‌ها روی دستگاه مرجع کوالکام انجام شده و باید صبر کرد تا اولین موبایل تجاری مجهز به این تراشه به بازار برسد و بررسی شود.

 

 

نظر شما درباره عملکرد اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۲ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
V800B

👌 عالی ولی گرافیکش بکم بهتر میبود عالی ترم میشد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)