حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شکست شیائومی از سامسونگ در بازار موبایل هند، چارک پایانی سال ۲۰۲۲

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ، شیائومی، عملکرد تجاری شرکت ها

سال ۲۰۲۲ خیلی برای Xiaomi درخشان نبود. افت فروش در بازارهای مختلف سبب شکست‌های متعددی شده است. برای مثال هفته گذشته برای شما نوشتیم که شکست شیائومی از اپل در بازار موبایل آسیا طی ماه گذشته میلادی رقم خورده است. به تازگی درباره شکست شیائومی از سامسونگ در بازار موبایل هند و طی چارک پایانی سال ۲۰۲۲ گزارشی منتشر شده که اطلاعات جالبی هم دارد.

شکست شیائومی از سامسونگ

بر اساس گزارش جدید وضعیت بازار، سامسونگ در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ با سهم ۲۰ درصدی از بازار گوشی‌های هوشمند هند رتبه اول را به خود اختصاص داد. این در حالی است که شیائومی با سهم ۱۸ درصدی در جایگاه دوم قرار گرفت. تحلیلگران معتقدند که این بیشتر به دلیل تمایل به خرید موبایل‌های گران‌تر در این بازار است. هندی‌ها اکنون درآمد قابل توجه‌تری دارند و به گوشی‌های گران‌تر چشم دوخته‌اند.

دو سال پیش، بخش زیر ۱۲۰ دلار در هند حدود ۴۱ درصد از کل فروش گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص می داد. در چارک پایانی سال ۲۰۲۲ این سهم به ۲۶ درصد کاهش یافته است. در مقابل، بخش بالای ۳۶۰ دلار شاهد رشد حدودا دو برابری و رسیدن به ۱۱ درصد است.

این دلیل اصلی پیشی گرفتن سامسونگ از شیائومی است، زیرا شیائومی بر روی دستگاه‌های اقتصادی‌تر تمرکز می‌کند، در حالی که سامسونگ روی مدل‌های میان‌رده کمی رده‌بالاتر برنامه‌ریزی دارد. این‌جا جایی است که اگر قرار باشد کاربر هزینه بیشتر انجام دهد، ترجیح می‌دهد از برند باسابقه‌تر خرید کند. البته همه چیز فقط مربوط به اسم برند نمی‌شود.

مثلا بد نیست بدانید در سال ۲۰۲۲ سامسونگ ۱۶ محصول در رده بالای ۳۶۰ دلار برای بازار هند ارائه کرد در حالی که شیائومی تنها ۶ گوشی در این بخش داشت. در مقابل محصولات اقتصادی این دو برند به ترتیب ۷ و ۳۹ محصول بود. با این حال اکثر مدل‌های اقتصادی شیائومی هم در بازار موجود نبود.

به نظر می رسد که شیائومی در حال تلاش برای انطباق با بازار رو به رشد و بلوغ هند است. تنها ۱ درصد از فروش شیائومی دربازار هند را گوشی‌های بالای ۳۶۰ دلار تشکیل می دهد. این عدد برای سامسونگ برابر ۱۳ درصد است. علاوه بر این، دولت هند ۶۷۴ میلیون دلار از وجوه شیائومی را به دلیل حواله‌های غیرقانونی به نهادهای خارجی مسدود کرده است. با توجه به روابط متشنج چین و هند، این موضوع جای تعجب ندارد.

از سوی دیگر، به نظر می‌رسد استراتژی فروش اقساطی سامسونگ در حال نتیجه دادن است. در سال ۲۰۲۲ این شرکت شروع به ارائه وام‌های با دسترسی آسان به مشتریان جدید و بدون هیچ گونه الزام خاصی کرد. حتی افرادی که امتیازات اعتباری پایینی داشتند و هیچ مدرکی مبنی بر آدرس یا درآمد ثابتی نداشتند هم این وام را دریافت کردند. این در مجموع به کسب یک میلیارد دلار درآمد برای سامسونگ منجر شد.

شایان ذکر است، تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که فروش اپل در ماه‌ها و سال‌های آینده رو به افزایش خواهد بود زیرا این شرکت تنها بر روی گوشی‌های هوشمند پریمیوم تمرکز می‌کند، که با افزایش درآمد در بازار هند، تقاضای فزاینده‌ای را شاهد خواهد بود.

نظر شما چیست؟‌ فکر می‌کنید که برندهای مختلف چطور باید برای این بازار پرفروش دنیای موبایل برنامه‌ریزی کنند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)