حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۲ کوالکام رسما معرفی شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | برترین‌های ترنجی، پردازشگرها، کوالکام

در حالی که همه منتظر رونمایی از اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۱ بودند، کوالکام تصمیم گرفته تا نام تراشه میان‌رده جدید خود را اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۲ انتخاب کند! تراشه Snadragon 7+ Gen 2 با وعده بهبود ۵۰ درصدی عملکرد ارائه می‌شود.

اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۲

در حالی که نه اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۱ معرفی شده یا حتی اسنپدراگون ۷ نسل ۲ اما حالا ما اسنپدراگون ۷ پلاسل نسل ۲ را داریم. حتی تراشه اسنپدراگون ۷ نسل ۱ هم در تعداد انگشت‌شماری دستگاه استفاده شده بود. حال باید دید که آیا Snapdragon 7+ Gen 2 می‌تواند تراشه جذاب‌تری باشد یا خیر.

کوالکام نوید بهبود عملکرد و بهره وری انرژی قابل توجهی را در Snapdragon 7+ Gen 2 می دهد. هسته اصلی CPU مدل Kryo با فرکانس 2.91 گیگاهرتز همراه است. پردازنده مرکزی ۳ کلاستره این تراشه به صورت 1+3+4 بوده و در مقایسه با Snapdragon 7 Gen 1 بیش از ۵۰ درصد افزایش عملکرد را ارائه می دهد.

از سوی دیگر، یک پردازنده گرافیکی Adreno که احتمالا نامش Adreno 725 باشد، عملکرد ۲ برابری را نسبت به نسل قبل ارائه می دهد. افزایش بهره وری کمی کمتر و حدود 13٪ در سناریوهای مختلف است.

اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۲

اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۲

معمولا در رونمایی‌های کوالکام هیچ مشخصات دقیقی از CPU یا GPU وجود ندارد. خبر خوب اما این است که دستگاه‌هایی مجهز به این تراشه تا بهار ۱۴۰۲ وارد بازار می‌شوند.

سایر ویژگی‌های این تراشه شامل موارد زیر می‌شوند:

سایه‌زنی متغیر خودکار یا Auto Variable Rate Shading: این قابلیت صحنه‌های بازی پیش‌زمینه را با وضوح بالا ارائه می‌کند و پس‌زمینه را با وضوح پایین باقی می‌گذارد تا در مصرف انرژی و منابع صرفه‌جویی شود

رندر حجمی یا Volumetric Rendering: نیز این‌جا هست که با تراشه Snapdragon 8 Gen 1 عرضه شده بود.

اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۲

اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۲

پردازنده تصویر یا ISP نیز تقویت شده‌است. برای بهبود عکاسی در نور کم با ادغام ۳۰ تصویر در یک تصویر، به یک نمونه ۱۸ بیتی سه گانه ارتقا یافته است. سنسورهای 200 مگاپیکسلی و همچنین فیلمبرداری HDR با نوردهی سه گانه از دو دوربین به طور همزمان نیز پشتیبانی می شود.

وقتی صحبت از هوش مصنوعی به میان می‌آید، موتور هوش مصنوعی کوالکام عملکرد ۲ برابری بهتر و ۴۰ درصد بهینه‌تر را به ازا هر وات ارائه می‌دهد.

در بخش اتصالات Snapdragon 7+ Gen 2 از مودم RF مدل Snapdragon X62 5G با حداکثر سرعت دانلود 4.4 گیگابیت بر ثانیه استفاده می کند. مهم‌تر از آن، گوشی‌هایی که از سری 7 استفاده می‌کنند، بالاخره می‌توانند از ویژگی 4G/5G دو سیم همزمان فعال استفاده کنند.

نظر شما چیست؟ اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۲ برای شما جذاب است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)